fbpx

tot ce ati dorit sa intrebati

tot ce trebuie sa stiti

DESPRE O CROAZIERA

planificarea croazierei

Planificarea croazierei este un proces pe cat de important pe atat de responsabil si depinde de cat de experimentat este agentul dvs de turism. Avem grija de oaspetii nostri, motiv pentru care am pregatit o sectiune cu informatii utile si am incercat sa o structuram intr-un format cat mai accesibil pentru dvs. Cu ajutorul acestei sectiuni, puteti gasi cu usurinta raspunsuri la cele mai frecvente intrebari care apar atunci cand rezervati o croaziera sau cand va pregatiti pentru o croaziera. Daca nu ati gasit raspunsul la intrebarea dvs., va invitam sa completati formularul de contact de la sfarsitul acestei pagini.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

COMPANII DE CROAZIERA

Royal Caribbean in cateva cifre:

  • In 2018, compania a sarbatorit 50 de ani;
  • Flota inovatoare ultramoderna compusa din 29 de vase grupate in 7 clase;
  • Itinerarii in Caraibe pe tot parcursul anului;
  • Propriile destinatii private – Perfect Day at Coco Cay (Bahamas) si Labadee (Haiti) in Caraibe si Perfect Day at Lelepa in Pacific;
  • Varietate bogata de cabine pentru orice gust, de la cele interioare cu vederi virtuale la apartamentele panoramice si Loft-uri pe doua etaje;
  • Multe facilitati pentru intreaga familie;
  • Strada pietonala de-a lungul intregii nave – Promenada Royal, cu numeroase restaurante, baruri si magazine;
  • Programe pentru copii cu varste de la 6 luni la 17 ani – grupate in functie varsta;
  • Meniu in mai multe limbi pe croaziere europene, precum si pe unele itinerarii din Caraibe;
  • Gratuitate pentru copiii sub 12 ani conform promotiilor;
  • Excursii in toate porturile de escala si grupuri organizate catre destinatii populare;
  • Pana la 14 restaurante cu specific (alternative) la bordul unei nave;
  • Cel mai rapid internet de pe mare – VOOM.

Fondata in 1968, Royal Caribbean International este cea mai inovatoare si a doua cea mai mare companie de croaziere din lume, care face parte din Royal Caribbean Group, cu o flota ultramoderna de 26 de nave, inclusiv cele mai mari vase de croaziera din lume!

Royal Caribbean da tonul in ceea ce priveste nivelul de divertisment si agrement pe vasele de croaziera si este lider in domeniul croazierelor de familie.

La bordul vaselor Royal Caribbean International veti avea o ocazie rara de a va relaxa si de a trai experiente din cele mai placute, la care ati putea doar visa! O gama larga de divertisment si atractii la bord, create cu cea mai recenta tehnologie si cu o imaginatie uimitoare, printre care:

  • un zbor cu tiroliana la o altitudine de peste 25 de metri, pe vasele din clasa Oasis;
  • incredibilul bar mobil Rising Tide care se deplaseaza in sus si in jos intre trei punti;
  • spectacole tip musical de pe Broadway;
  • spectacole acvatice si de acrobatie la Aquatheatre;
  • parc in aer liber cu gazon si vegetatie tropicala luxurianta;
  • FlowRider – simulator de surf;
  • patinoar si spectacole de patinaj la Studio B;
  • perete de catarare;
  • cafenea Starbucks.
  • vederi panoramice la 360 de grade, de la o inaltime de peste 92 de metri deasupra nivelului marii, din capsula panoramica North Star – o constructie din sticla in forma de bijuterie, cu o capacitate de pana la 14 persoane (pe vasele din clasa Quantum). Capsula se ridica la un unghi de 80 de grade, apoi coboara intr-o pozitie orizontala si atarna peste bord. In aceasta pozitie, lungimea acesteia atinge 41 m!
  • pista de role;
  • masinute de tamponari;
  • lectii de acrobatie la prima scoala de trapez pe mare;
  • simulator de skydiving RipCord by iFLY;
  • tenis de masa, fotbal de masa, jocuri video si multe altele.

Ce trebuie sa faceti neaparat intr-o croaziera Royal Caribbean? Sa participati la toate paradele si la toate spectacolele de divertisment, fara exceptii. Abia atunci experienta de croaziera poate fi numita completa. De ce spectacolele in stil Broadway ale Royal Caribbean au devenit atat de populare? Care este secretul? O echipa creativa si talentata… si propriul studiou de repetitii din Hollywood, Florida. Fiecare show si spectacol, inclusiv spectacolele de patinaj unice, sunt create exclusiv pentru Royal Caribbean in acest studiou, cu un total de 53.512 metri patrati de spatiu de spectacole!

Celebrity Cruises in cateva cifre:

  • Celebrity Cruises si-a sarbatorit cea de-a 30-a aniversare in 2019;
  • Ajunge pe 7 continente pe 17 vase grupate in 4 clase;
  • Cea mai tanara si inovatoare flota: 50% din nave nu au mai mult de 9 ani;
  • Toate navele de peste 9 ani au fost complet modernizate si renovate in conformitate cu conceptul clasei Solstice (solsticizate) sau revolutionate;
  • Serviciu premium: raport personal-client 1: 2;
  • Itinerarii unice cu sederi mai lungi in port, pana la 12 ore;
  • Innoptari in cele mai interesante porturi de escala de-a lungul itinerariului;
  • Bucatarie gourmet si meniuri concepute de bucatari de renume;
  • Pana la 5 restaurante cu specific (alternative) pe un singur vas, pentru cele mai exigente gusturi;
  • Colectie bogata de vinuri si cei mai multi somelieri pe un vas de croaziera;
  • Abordare integrata a programelor de welness si sanatate: de la ore de fitness, proceduri spa unice la meniuri si restaurante speciale cu preparate sanatoase;
  • Programe pentru copii cu varsta cuprinsa intre 3 si 11 ani;
  • Gazon natural pe puntea superioara unde va puteti retrage sau petrece timp cu prietenii la un picnic;
  • Posibilitatea de a organiza ceremonia de nunta la bord.

Celebrity Cruises face parte din Royal Caribbean Group. De la fondarea sa in 1989, Celebrity Cruises a satisfacut pe deplin exigentele unei vacante premium pe croaziera la un pret corect, oferind o experienta de vacanta clasica si eleganta, pentru toate gusturile. Celebrity Cruises imbunatateste in mod constant experientele si itinerariile pe baza cerintelor oaspetilor sai sofisticati si a noilor tendinte in materie de vacante moderne.

In acest moment, flota companiei este formata din 16 vase, construite folosind cele mai avansate tehnologii. Vasele sunt impartite in 4 clase: Edge, Solstice, Millennium si Xpedition – cu iahturi de expeditie unice. Echipajul acorda o atentie speciala oaspetilor si face din fiecare moment petrecut la bord o experienta de neuitat. Acestia vor fi placut surprinsi de bucataria excelenta, de restaurantul exclusiv BLU, de luxosul AquaSPA by Elemis – in care mai mult de 80 mp. ocupa zona de relaxare Persian Garden, cu sezlonguri din dale incalzite, oferind in acelasi timp vederi uimitoare la ocean, hamam, sauna cu infrarosu, sauna cu aromaterapie, camera crio, dusuri senzoriale si multe altele.

Celebrity Cruises ofera oaspetilor cea mai recenta inovatie – Celebrity Life – un program de divertisment la bordul navelor si o gama larga de oportunitati recreative.

O atentie speciala a fost acordata bucatariei de la bord. Fiecare experienta culinara Celebrity Cruises este o opera de arta. Pe langa restaurantul principal, exista restaurante alternative, cu specific, care sunt intotdeauna gata sa va ofere ceva special.

Celebrity Cruises se mandreste cu colectia sa unica de vinuri de la bord si cu expertiza sa in enologie. Un adevarat Eden al vinurilor – peste 300 de marci de vin, un turn de vinuri  in restaurantul principal, cei mai multi somelieri la bord in istoria croazierelor si, desigur, degustari si lectii de cupaj conduse de experti renumiti.

Celebrity Cruises ofera o ocazie unica de a vizita Insulele Galapagos, cu flora si fauna lor unice, pe iahturile de expeditie Celebrity Xpedition, Celebrity Xploration si pe cel mai nou vas Celebrity Flora.

De-a lungul istoriei companiei, s-a cristalizat filosofia croazierelor Celebrity: ingenios nu inseamna pretentios, realizabil nu inseamna formal, revigorare si sanatate nu inseamna plictiseala, privat nu inseamna arogant, simplu nu inseamna banal, calculat nu inseamna pretentios.

Denumirea AZAMARA provine din latina si se traduce „mare albastra”: AZA – albastru, MAR – mare. Azamara este in prezent una dintre cele mai importante companii de croaziera pe segmentul premium-superior.

Azamara in cateva cifre:

  • trei vase de tip boutique, renovate complet in 2016 si 2018, la care se adauga un nou vas achitionat in ianuarie 2021.
  • 93% dintre cabine au vedere la ocean, in timp ce 67% au propria lor veranda;
  • pana la 690 de oaspeti la bord – raport personal-client 1: 2;
  • sedere prelungita in porturi, mai multe innoptari consecutive in port;
  • itinerarii in jurul lumii;
  • bucatarie europeana si americana si o bogata colectie de vinuri;

Croazierele Azamara sunt  concepute in asa fel incat oaspetii sa nu fie nevoiti sa se gandeasca la costuri suplimentare, atat la bord, cat si la tarm – multe servicii sunt deja incluse in pretul croazierei:

  • Taxa de servicii la bord (bacsisuri pentru personal);
  • Bauturi alcoolice, inclusiv marci premium;
  • Toate bauturile racoritoare – apa imbuteliata, sucuri, cafea si ceai;
  • Minibar in cabina (cu exceptia bauturilor alcoolice);
  • Room service 24 de ore pe zi;
  • Servicii majordom pentru toate apartamentele;
  • Spalatorie cu autoservire;
  • Transferuri gratuite de la vas in centrul orasului si retur, in majoritatea porturilor;
  • Serviciu concierge pentru toti oaspetii;

Caracteristic clasei premium, Azamara are grija de oaspeti chiar si in cele mai mici detalii: flori proaspete, cosuri cu fructe, articole de toaleta, halate de baie, papuci confortabil, etc.

Datorita dimensiunii reduse a navelor Azamara si a opririlor lungi in porturile de escala, oaspetilor li se ofera o ocazia unica de a descoperi in profunzime viata unui anumit oras, de a se familiariza mai bine cu cultura, traditiile si istoria regiunii si de a gusta din bucataria locala. 

Sederile prelungite sau innoptarile din porturile de escala sunt planificate astfel incat sa ofere oaspetilor posibilitatea de a face excursii lungi in locuri foarte indepartate de coasta, de a vedea orase la distanta de mare precum Berlin, Madrid, Moscova, Angkor Wat si Bagan. Un numar mare de innoptari intr-un singur port ofera oaspetilor mai mult timp pentru a cunoaste locurile, inclusiv seara, si viata de noapte a oraselor, iar Azamara gandeste cu atentie si isi verifica itinerariile.

O croaziera pe Azamara poate inseamna:

  • Plimbari lungi de seara, cumparaturi pe indelete cu o pauza de cafea la o cafenea locala;
  • Cina la un mic bistro sau restaurant cu stele Michelin;
  • Teatre, concerte, cluburi de noapte – toata distractia incepe la apus;
  • Vasele mici sunt capabile sa treaca foarte aproape de tarmurile pitoresti si sa acosteze chiar in centrul orasului.

Multe orase pot fi vazute in toata splendoarea lor numai dupa apusul soarelui. Acest lucru poate fi realizat cu fiecare eveniment AzAmazing Evening oferit gratuit oaspetilor intr-o croaziera Azamara. In timpul acestei „seri incredibile”, oaspetii au sansa de a vizita locuri interesante, de la amfiteatrele antice la marile muzee, de la castelele frantuzesti la parcurile tropicale din Caraibe si multe altele. In unele cazuri, evenimentul poate avea loc la bord, cu invitati speciali. Dar, in orice caz, AzAmazing Evenings este un dar al companiei pentru oaspeti, oferit pe un anumit itinerariu. O seara incantatoare in timpul intregii croaziere ca un cadou pentru fiecare pasager! Trebuie sa rezervati participarea cu cel putin 4 zile inainte de inceperea croazierei sau la bord, in functie de locurile ramase.

Va rugam sa retineti ca Azamara plateste costul participarii oaspetilor la evenimente, prin urmare daca oaspetele decide sa nu participe, cererea trebuie anulata pana la ora 22:00 cu o zi inainte de eveniment. In caz contrar, pentru participantii confirmati care nu si-au anulat participarea pana la data de mai sus, se vor aplica penalitati. AzAmazing Evenings nu sunt incluse in croazierele transatlantice.

Mai nou, in conditiile actuale, eventimentele AzAmazing Evenings pot fi inlocuite cu Destination Celebration℠, care se desfasoara la bordul vaselor (disponibile pe aproape toate itinerariile).

Italienii stiu sa aprecieze frumusetea si sa se bucure de orice, de la o arie din opera din Verona la aromele seducatoare ale bucatariei toscane. Pastrand vie aceasta traditie, familia Lefebvre din Roma si-a creat propriul stil de croaziera in Europa. De la fondarea sa in 1994, compania Silversea ofera calatorii premium si de lux.

Luptand pentru excelenta, compania si-a castigat reputatia ca una dintre cele mai bune din lume. Flota sa este formata din nave de ultima generatie care garanteaza spatiu maxim pentru fiecare pasager. Nu exista cabine standard pe navele acestei companii de croaziere, doar apartamente. Toate cabinele sunt finisate doar cu materiale naturale – lemn pretios, piele, interiorul vaselor este decorat cu tablouri si alte obiecte de arta special achizitionate la licitatii. Fara plastic sau alte imitatii. Toate cabinele de lux ofera vedere la ocean. Majoritatea au veranda.

Cea mai larga selectie de preparate culinare si bauturi.  Va puteti bucura de bucataria sofisticata oricand in oricare dintre numeroasele restaurante, selectia de vinuri si bauturi spirtoase este aproape nelimitata, iar serviciul este impecabil.

Nu fara motiv aceasta companie a fost aleasa ca loc de intalnire pentru oficiali ai statelor CSI si oficiali ai Uniunii Europene in timpul aniversarii de 300 de ani a orasului Sankt Petersburg, la bordul vasului Silver Whisper.

Vasele proiectate intr-un nou stil italian ofera un sentiment de confort european, variind de la restaurante italiene elegante la somptuoase mese de mahon, iar serviciul SilverSea este considerat cel mai bun din lume. Delicatetea europeana si o atitudine politicoasa fata de oaspeti este o adevarata filozofie care se manifesta in toate.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

TIPURI DE CABINE

Cabina interioara este o cabina fara fereastra, situata in interiorul vasului. In ceea ce priveste aspectul si dotarile, cabinele interioare sunt de obicei identice cu cabinele cu fereastra din aceeasi zona. Cabina interioara, mentinand un nivel similar de confort, este mult mai accesibila ca pret. Este alegerea ideala pentru cei care doresc sa-si petreaca cea mai mare parte a timpului in afara cabinei: in zonele publice ale vasului, pe puntile deschise sau la tarm, intorcandu-se in cabina doar pentru a se schimba sau pentru a dormi. Cabinele interioare sunt cele mai potrivite pentru itinerarii scurte de croaziera, in special pe vasele mari, cu o infrastructura de divertisment variata.

Locul ferestrei din cabina interioara este ocupat de o imagine iluminata, oglinda sau draperie. Cabina interioara este dotata in mod standard cu doua paturi separate, care, de regula, pot fi transformate in pat matrimonial. Cabina poate avea unul sau doua paturi supraetajate, sau o canapea extensibila, pentru a treia si a patra persoana.

Unele cabine interioare Royal Caribbean International au vederi virtuale: un ecran imens din podea pana in tavan care reda in timp real imaginile de peste bord. Ecranul balconului virtual nu poate fi folosit ca un televizor.

Principalul avantaj al unei cabine cu fereastra este lumina naturala si sunt ideale pentru cei care, trezindu-se dimineata, nu se pot lipsi de razele soarelui. Fereastra din cabina poate fi panoramica, dreptunghiulara sau, mai rar, rotunda, iar pe vasele mai vechi si sub forma unui hublou. In toate cazurile, ferestrele si hublourile nu se deschid din motive de securitate. Unele vase au cabine cu fereastra cu vedere la interiorul vasului: la Central Park, Boardwalk si Promenada, si sunt incluse in categoria cabinelor interioare.

Cabinele cu balcon sunt situate in partile laterale si in spatele navei de croaziera, cu vedere la mare si au propriul balcon. O cabina cu balcon este cea mai buna optiune de cazare pentru o croaziera lunga, precum si pentru itinerariile care implica navigarea in imediata apropiere a coastei, de exemplu, pe itinerariile de-a lungul fiordurilor norvegiene sau Alaska.

Datorita existentei unui balcon care va permite sa respirati aerul marii si va ofera privelisti uimitoare din propria cabina, perceptia unei croaziere se schimba complet. Oaspetii isi petrec cea mai mare parte a timpului pe balcon: aici puteti face plaja sau va puteti rasfata citind cartea preferata, servind micul dejun sau cina comandata in cabina. Puteti invita prietenii pentru a contempla, sa spunem, cerul instelat in mijlocul oceanului, la o conversatie interesanta sau la un pahar de sampanie …

Balconul este de obicei dotat cu sezlonguri si masa. Balustrada balconului este, de cele mai multe ori, din sticla groasa securizata, asa ca puteti sa nu va faceti griji pentru copiii mici. Usile glisante din sticla ofera intotdeauna multa lumina in cabina. Baia este dotata cu dus.

Pe vasele din clasa Oasis, un numar semnificativ de cabine cu balcon au vedere la spatiul interior al vasului – la Central Park si Boardwalk.

Apartamentele ofera in plus oaspetilor o serie de privilegii specifice – de la imbarcare / debarcare cu prioritate pana la rezervari si acces in restaurantele exclusive.

Principalul avantaj al apartamentelor, pe langa nivelul sporit de confort, este pachetul de beneficii gratuite pentru oaspeti. Exista multe categorii de apartamente, in functie atat de designul si aspectul cabinei, cat si de compozitia pachetelor de beneficii.

Cabinele cu vedere obstructionata pot fi cu fereastra sau cu balcon. Aceste cabine sunt mai accesibile ca pret, iar vederea lor poate fi  partial sau total limitata de anumite parti din structura vasului, de exemplu o barca de salvare, un stalp etc.

Cabinele conectate sunt cabine adiacente conectate printr-o usa. Usile sunt in mod normal blocate, dar, daca este necesar, permit combinarea a pana la trei cabine adiacente de diferite categorii, intr-un singur spatiu de locuit. Astfel de cabine vor permite unui grup de prieteni sau membrilor aceleiasi familii de varste diferite, sa fie impreuna si sa se simta si mai confortabil, avand propriul spatiu, propria baie si dormitor.

Cabinele pentru familie sunt proiectate pentru a gazdui trei sau mai multi pasageri. Unele cabine au un dormitor separat, altele au paturi supraetajate si/sau canapea extensibila.

Cabinele studio (single) sunt o completare relativ noua pentru industria croazierelor, pentru a le face mai accesibile pentru cei care prefera sa calatoreasca singuri si nu trebuie sa plateasca supliment de single.

Exista cabine studio interioare sau cabine studio cu fereastra. Pentru prima data pe flota Royal Caribbean Group, cabinele single au aparut pe vasele Royal Caribbean International, apoi pe Celebrity Cruises.

Cabinele cu facilitati pentru persoanele cu dizabilitati sunt cabine de dimensiuni mari, cu pardoseli netede, fara trepte, praguri sau lifturi, usi extinse si baie mare dotata cu facilitati pentru pasagerii cu dizabilitati.

Fiecare din tipurile de cabine (interioare, exterioare, cu balcon sau apartamente) poate fi comercializat si in regim de cabine garantate, care au urmatoarele conditii:

  • se rezerva o categorie minima garantata ( ex: interioara, exterioara, cu balcon etc);
  • beneficii: tariful platit este cel mai mic pentru categoria respectiva,  iar cabina poate beneficia de upgradare la o categorie de cabina superioara in functie de gradul de ocupare al vasului;
  • localizarea si numarul exact al cabinei vor fi aflate, cel tarziu in ziua imbarcarii in port;
  • exista posibilitatea ca pentru cabinele cu fereastra si cu balcon, sa se aloce cabine cu vedere obstructionata (in dreptul barcilor de salvare);
  • pot fi alocate si cabine pentru persoane cu dizabilitati (aceste cabine, pe langa facilitatile speciale, au aceleasi dotari ca o cabina normala; sunt mai spatioase );
  • odata alocata cabina, de catre compania de croaziere, aceasta NU mai poate fi schimbata.

Daca doriti cabine alaturate, atunci nu va recomandam sa rezervati acest tip de cabine garantate.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

CE ESTE INCLUS IN TARIFUL CROAZIEREI

  • Cazare cu pensiune completa;
  • Bauturi: apa, limonada, ceai si cafea la dozator;
  • Activitati de recreere, acces la piscina, jacuzzi, pista alergare;
  • Programe de divertisment, incluzand productii muzicale Broadway (pe anumite vase si itinerarii) sau tip Broadway, spectacole de talie mondiala;
  • Accesul la centrul de fitness si la sauna;
  • Programe pentru copii si adolescenti Adventure Ocean®;
  • Room service (doar pentru mic dejun continental);
  • Taxe si servicii portuare.

TARIFE CRUISE ONLY (NO PERK):

  • Cazare cu pensiune completa, inclusiv apa, limonada, ceai si cafea la dozator;
  • Activitati de recreere, acces la piscina, jacuzzi, pista de alergare;
  • Programe de divertisment, incluzand productii muzicale tip Broadway, spectacole de talie mondiala;
  • Accesul la centrul de fitness si la sauna;
  • Programe pentru copii si adolescenti Celebrity XClub;
  • Room service inrtre orele 6 si 22;
  • Taxe si servicii portuare.

* Se pot percepe taxe suplimentare pentru anumite activitati de recreere.

Oaspetii, de asemenea, pot opta  si pentru tariful ALL INCLUDED – beneficiaza de urmatoarele servicii suplimentare celor incluse in tariful Cruise Only : pachetul de bauturi Classic si pachetul de internet wi-fi Basic;

Oaspetii cazati in apartamente beneficiaza de tariful RETREAT care include urmatoarele servicii suplimentare: pachetul de bauturi Premium si pachetul de internet wi-fi Premium,  pe langa experienta The Retreat.

Copiii sub 18 ani (pentru Europa, Asia, Africa, America de Sud, Australia si Noua Zeelanda), respectiv sub 21 ani (pentru SUA, Canada, Puerto Rico si Emiratele Arabe Unite), la tarifele ALL INCLUDED si THE RETREAT, vor beneficia de pachetul de bauturi non-alcoolice ZERO PROOF care include apa imbuteliata premium Aqua Panna, Evian, San Pellegrino, specialitati de cafea si ceai premium, Red Bull si editii, cocktailuri Zero Proof cu si fara gheata, sifon, sucuri fresh Aqua Spa, ice tea imbuteliat, Vitamin Water.

  • Cazare cu pensiune completa;
  • Majoritatea bauturilor, inclusiv apa imbuteliata si bauturi alcoolice;
  • Activitati de recreere, acces la piscina, jacuzzi;
  • Programe de divertisment, inclusiv un AzAmazing Evening (majoritatea itinerariilor de peste 7 nopti)
  • Accesul la sala fitness si la sauna;
  • Accesul gratuit la centrul de spalatorie;
  • Servicii concierge;
  • Transportul din/catre port in unele destinatii;
  • Room service 24 de ore;
  • Taxe pentru servicii la bord;
  • Taxe si servicii portuare.

Cel mai adesea, atunci cand pleacam intr-o vacanta, toti ne intrebam: „Cati bani mai am nevoie sa iau cu mine?”

Este foarte dificil sa raspundem la aceasta intrebare, pentru ca toata lumea se relaxeaza in moduri diferite. Cineva cumpara excursii in toate porturile de escala, cineva isi petrece toate zilele pe mare in saloanele spa de la bord, si sunt cei care, pentru a economisi bani, nu cumpara nimic si se distreaza in acelasi timp.

Principalele costuri suplimentare pe care le puteti avea in timpul croazierei se refera la:

  • Transportul de la/pana la portul de imbarcare/debarcare;
  • Cazari pre si post croaziera;
  • Transferul la/de la vas;
  • Excursiile optionale;
  • Bauturile alcoolice si nealcoolice (alte decat cele mentionate ca fiind incluse);
  • Serviciul de spalatorie si curatatorie (cu exceptia Azamara);
  • Tratamentele de frumusete si sanatate;
  • Telefoane;
  • Internet (daca nu este mentionat ca fiind inclus);
  • Cazinou;
  • Taxele de rezervare la restaurantele alternative (cu specific);
  • Taxele pentru servicii la bord (bacsisurile) – acestea sunt incluse doar in tarifele Azamara; 
  • Room service, in functie de compania de croaziere (Azamara are serviciul inclus 24 de ore; Celebrity Cruises are serviciu gratuit in intervalul orar : 06:00 – 22:00);
  • Asigurarea medicala si asigurarea storno;
  • Vizele necesare itinerariului;
  • Serviciile medicale;

Orice altceva ce nu apare mentionat ca fiind inclus in tarif.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

SERVICII MEDICALE

Principala prioritate a oricarei companii de croaziera este intotdeauna confortul si siguranta pasagerilor, drept pentru care, in conformitate cu cerintele privind transportul maritim de pasageri, la bordul fiecarei nave de croaziera exista un medic calificat al navei si un centru medical, dotat cu tot ceea ce este necesar pentru a oferi primul ajutor si asistenta in caz de probleme uzuale de sanatate.

Cu toate acestea, inainte de rezervare, pasagerul trebuie sa inteleaga ca centrul medical de la bordul navei nu dispune de capacitate si echipamente precum un spital de la tarm, iar medicul de la bordul vasului este unul generalist. De aceea, la aprecierea medicului, pasagerului i se poate cere sa intrerupa croaziera pentru a primi tratamentul si consultatia de specialitate necesare.

Opinia profesionala a medicului de la bordul vasului cu privire la imposibilitatea de imbarcare a unui pasager sau de a continua croaziera este definitiva si obligatorie pentru pasager. Conform recomandarii medicului de la bord, capitanul vasului are dreptul de a refuza imbarcarea / debarcarea pasagerului in orice port sau de a transfera pasagerul intr-o alta cabina sau categorie de cabina.

Serviciile medicale de la bordul navei de croaziera sunt oferite contra cost in conformitate cu lista de preturi disponibila la centrul medical. Pasagerilor li se recomanda sa aiba o asigurare medicala de calatorie care sa acopere costurile tratamentului medical si de repatriere in tara de origine.

Femeile insarcinate pot calatori numai daca nu au intrat in cea de-a 23-a saptamana de sarcina, implinita la inceputul sau in timpul croazierei.

Toate femeile cu o sarcina sub 23 de saptamani trebuie sa furnizeze un certificat de la un medic specialist care sa confirme si indice perioada de sarcina la momentul inceperii croazierei (in saptamani), precum si sa confirme ca sanatatea femeii si a copilului nenascut permite calatoria si nu exista niciun risc pentru cursul normal al sarcinii.

Informatiile medicale trebuie furnizate cu cel putin 30 de zile inainte de inceperea croazierei, la departamentul Special Services. Certificatul trebuie sa fie tradus in limba engleza si trebuie sa il aveti cu dvs. la imbarcarea pe nava, precum si pe tot parcursul calatoriei.

La imbarcarea pe nava, toti oaspetii completeaza un formular de sanatate, in care semneaza si o clauza prin care afirma ca sunt familiarizati cu politica companiei de croaziera in ceea ce priveste sarcina.

Nu exista echipament special la bord pentru a oferi asistenta de urgenta femeilor insarcinate in caz de complicatii si nastere prematura!

Pe vas exista cabine pentru persoane cu dizabilitati, dotate corespunzator. In momentul rezervarii, pasagerul va oferi agentului de turism detalii despre natura dizabilitatii sale, precum si echipamentele si medicamentele pe care va trebui sa le ia la bord, acestea urmand a fi comunicate vasului.

Daca un pasager are nevoie de echipamente speciale, medicamente, conditii speciale de ingrijire si supraveghere, organizarea acestora precum si costurile sunt in sarcina pasagerului. Compania nu poate oferi servicii de ingrijire sau supraveghere in caz de boala.

Daca un pasager are alergii sau intoleranta la anumite alimente sau substante, acesta trebuie sa informeze agentul de turism in prealabil, in momentul rezervarii. Dupa imbarcare, pasagerul va contacta personalul de la bord ( seful de restaurant etc) pentru consiliere cu privire la mesele de la bord.

Majoritatea companiilor de croaziera, cu o cerere prealabila, pot oferi urmatoarele optiuni de meniu la bord: vegetarian, diabetic, cu continut scazut de grasimi, cu continut scazut de sare, cu colesterol scazut, kosher etc.

Numerele de telefon si adresa centrului medical sunt indicate in fiecare cabina. Programul poate fi consultat la receptia (biroul de relatii cu clientii) vasului sau in programul zilnic din cabina. De regula, centrul medical este deschis intr-un anumit interval orar. In caz de asistenta medicala de urgenta, va fi suficient sa informati receptia despre problemele de sanatate aparute.

Pentru a exclude posibile probleme de sanatate, este necesar sa respectati o serie de recomandari comune tuturor companiilor de croaziera.

  • Indiferent de durata croazierei, va recomandam sa incheiati si o asigurare de sanatate.
  • Atunci cand rezervati o croaziera, asigurati-va ca puteti calatori pe mare si ca starea dvs. de sanatate nu va compromite siguranta si confortul altor pasageri.
  • Compania de croaziera are dreptul de a solicita pasagerului certificate medicale care sa confirme capacitatea acestuia de a se imbarca pe un vas de croaziera. Un pasager a carui stare de sanatate il poate impiedica sa calatoreasca trebuie sa obtina avizul medicului inainte de rezervare.
  • Compania de croaziera are dreptul de a refuza imbarcarea femeilor insarcinate in mai mult de 23 de saptamani, fara nicio rambursare a tarifului sau o despagubire.
  • Refuzul pasagerului de a se supune deciziilor profesionale ale medicului de pe vas, precum si de a ajuta la tratamentul prescris de acesta, poate duce la debarcarea acestuia in orice port, fara nicio obligatie fata de pasager.

Toate serviciile medicale de la bord sunt oferite contra cost. La contactarea centrului medical al navei, pasagerul este obligat sa plateasca pentru o consultatie medicala. Daca este necesar sa se efectueze teste suplimentare, sa se prescrie medicamente etc., aceste servicii sunt de asemenea platite suplimentar.

La sfarsitul vizitei la centrul medical, va recomandam sa pastrati chitante, documente de la medicul navei pentru a contactat ulterior compania dvs. de asigurari pentru rambursarea cheltuielilor.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

RESTRICTII DE VARSTA

Varsta minima a copiilor acceptati la bord este de sase (6) luni la data plecarii in croaziera, cu exceptia croazierelor transatlantice, transpacifice, in Hawaii, Australia, Noua Zeelanda sau orice croaziera care are 3 zile consecutive pe mare, unde varsta minima este de douasprezece (12) luni.

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a rezerva o croaziera sau a ocupa singur o cabina este de 18 ani.

Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) si Canada sau care includ una din aceste destinatii, o persoana sub 21 de ani nu poate sa rezerve o croaziera sau sa ocupe singura o cabina, cu exceptia cazului in care este insotita de o persoana care a implinit deja varsta de 21 ani.

Orice minor sub 18 ani care nu calatoreste in compania parintilor sai trebuie sa fie acompaniat de o persoana adulta (pentru 18 ani in cazul itinerariilor din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda, respectiv peste 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico si Canada sau care includ una din aceste destinatii) si trebuie sa prezinte in momentul imbarcarii o scrisoare notariala legalizata in limba engleza, prin care cel putin unul dintre parinti isi da acordul cu privire la calatoria minorului si autorizeaza persoana, care il insoteste pe minor, sa semneze in cazul aplicarii tratamentului de urgenta recomandat de doctorul de la bordul vasului.

Daca aceasta dovada scrisa nu este prezentata, accesul la bord al minorului in cauza nu va fi permis.

Compania de croaziera nu poate fi considerata responsabila pentru niciun fel de costuri suplimentare ce pot aparea ca rezultat al neprezentarii unei scrisori de autorizare care sa permita accesul minorului la bord.

Compania nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio suma de bani unui minor, al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.

Suplimentar, pentru a putea practica anumite activitati sportive la bordul vasului (care variaza in functie de clasa, exemplu: perete de catarare, patinaj, role, simulator de surf, tiroliana, Ripcord by iFly, capsula North Star, etc.) este necesar sa se mentioneze in scrisoarea notariala faptul ca adultul are drept de semnatura pentru autorizarea desfasurarii acestor activitati de catre minorul in cauza.

Va rugam sa luati la cunostinta ca parintii sau tutorii legali care calatoresc cu un minor cu un nume diferit decat al acestora, sunt obligati sa prezinte un document oficial legalizat in limba engleza (certificate de nastere/divort etc), pentru a dovedi ca sunt parintii/tutorii minorului in cauza.

Cuplurile casatorite in care ambii soti au cel putin 16 ani pot rezerva croaziera. Certificatul de casatorie si o copie a acestuia legatizata si tradusa in engleza trebuie furnizate in momentul rezervarii croazierei.

Pasagerii care utilizeaza serviciile Spa trebuie sa aiba cel putin 18 ani.

Unele activitati de la bord (spectacole etc) nu vor fi disponibile din cauza restrictiilor de varsta. Informatiile complete despre evenimentele la care se aplica restrictiile de varsta sunt publicate in programul zilei din cabina.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

DOCUMENTE NECESARE CROAZIEREI

Pentru a calatori pe o nava de croaziera este nevoie de cartea de identitate sau de pasaport, in functie de itinerariu. Majoritatea companiilor de croaziera recomanda ca valabilitatea pasaportului sa fie de cel putin 6 luni de la data de incheiere a croazierei.

Sunteti, de asemenea, direct responsabil sa va asigurati ca atat Dvs. cat si cei cu care calatoriti, aveti toate documentele necesare: pasapoarte, vize si vaccinuri pentru tarile din itinerariu si ca acestea sunt valabile si corecte.

Va rugam sa retineti ca la check-in, pasagerii prezinta adesea un document de identitate care nu indeplineste cerintele de imbarcare:

  • pasagerii cu pasapoarte expirate;
  • pasagerii care nu sunt cetateni ai Uniunii Europene, dar care locuiesc in spatiul UE/Schengen, incearca sa efectueze check-in cu cartea de rezidenta (permis de sedere);
  • copiii care nu au toate documente necesare pentru a calatori fara parinti;
  • pasagerii-cetateni ai Uniunii Europene, care prezinta permisul de conducere la check-in.

 ESTE IMPOSIBILA IMBARCAREA PE VAS CU ACESTE DOCUMENTE!

In cazul in care unui pasager i se refuza imbarcarea din cauza lipsei documentelor necesare pentru imbarcare, acestia nu vor primi nicio compensatie, despagubire sau rambursare.

Va rugam sa verificati reglementarile referitoare la vize direct la ambasadele tarilor pe care urmeaza sa le vizitati in timpul croazierei. Puteti consulta site-ul www.mae.ro pentru informatii cu privire la cerintele de viza pentru tarile care se viziteaza in timpul unei croaziere. Avand in vedere faptul ca obtinerea vizelor necesare itinerariului poate dura, va recomandam sa pregatiti documentele din timp.

Pentru a calatori in siguranta, va recomandam sa incheiati o asigurare medicala pe toata durata sederii in strainatate. Asigurarea vine, de obicei, cu o brosura speciala cu datele de contact ale companiei de asigurari, in cazul in care pasagerul are nevoie de asistenta medicala. Va recomandam sa aveti intotdeauna asigurarea cu dvs.

Acesta este un document cu datele pasagerilor, data croazierei, compania, itinerariul, ora de imbarcare / debarcare si alte informatii. Detine un cod de bare care va fi scanat la imbarcare.

Se emite in urma efectuarii check-in-ului online  care se poate face doar daca se inregistreaza o carte de credit/debit pentru garantarea cumparaturilor de la bord.

Acest check-in se poate face in sectiunea speciala, de pe site-ul companiei cu minim 3 zile inainte de imbarcare, si se acceseaza in urma crearii unui cont cu user si parola. Aici trebuie introduse numele, numarul de rezervare, numele vasului si data imbarcarii. In aceasta sectiune este necesar sa fie completate unele informatii personale precum adresa, un numar de telefon si o adresa de e-mail, unde puteti fi contactati in caz de urgenta inainte de croaziera, numerele pasapoartelor si datele de expirare ale acestora, numele si numarul de telefon ale unei persoane, care ramane in tara si care poate fi contactata in caz de urgenta, o carte de credit/debit pentru garantarea cheltuielilor suplimentare care vor fi facute la bordul vasului. De asemenea trebuie introdus un interval orar in care doriti sa sositi la vas pentru a face  formalitatile de imbarcare (care trebuie respectat pentru a evita asteptarea) etc.

Dupa ce terminati inregistrarea online, veti putea printa cartea de imbarcare.

Acest check-in online se poate face si in aplicatiile companiilor, exemplu : Royal Caribbean App, Celebrity Cruises App, descarcate in telefon, pana la ora 08:00 AM in ziua imbarcarii.

Tot pe site, la sectiunea „Cruise Planner”, puteti sa achizitionati excursii optionale, pachete de bauturi, pachete de internet, spa sau puteti sa va faceti rezervari la restaurantele cu specific de la bordul vasului. Toate aceste achizitii se achita in EUR cu cartea Dvs. de credit, iar confirmarea serviciilor o veti primi de la compania de croaziere pe e-mail.

Cartea de imbarcare trebuie prezentata la terminalul din port, la check-in, impreuna cu pasaportul si dupa caz cu documentele aditionale pentru fiecare pasager din cabina  (certificate de nastere, certificate medicale, imputerniciri etc)

Orice minor sub 18 ani, care nu calatoreste in compania parintilor sai, trebuie sa fie acompaniat de o persoana adulta (peste 18 ani in cazul itinerariilor din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda, respectiv peste 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico si Canada sau care includ una din aceste destinatii) si trebuie sa prezinte in momentul imbarcarii o scrisoare notariala legalizata in limba engleza, prin care cel putin unul dintre parinti isi da acordul cu privire la calatoria minorului si autorizeaza persoana care il insoteste pe minor sa semneze in cazul aplicarii tratamentului de urgenta recomandat de doctorul de la bordul vasului. Daca aceasta dovada scrisa nu este prezentata, accesul la bord al minorului in cauza nu va fi permis. Compania de croaziera nu poate fi considerata responsabila pentru niciun fel de costuri suplimentare, ce pot aparea ca rezultat al neprezentarii unei scrisori de autorizare, care sa permita accesul minorului la bord. Compania nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio suma de bani unui minor al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.
Suplimentar, pentru a putea practica anumite activitati sportive la bordul vasului (care variaza in functie de clasa, exemplu: perete de catarare, patinaj, role, simulator de surf, tiroliana, Ripcord by iFly, capsula North Star, etc.) este necesar sa se mentioneze in scrisoarea notariala faptul ca adultul are drept de semnatura pentru autorizarea desfasurarii acestor activitati de catre minorul in cauza.

Va rugam sa luati la cunostinta ca parintii sau tutorii legali care calatoresc cu un minor cu un nume diferit decat al acestora, sunt obligati sa prezinte un document oficial legalizat in limba engleza (certificate de nastere/divort etc), pentru a dovedi ca sunt parintii/tutorii minorului in cauza.

Formularul de sanatate se poate completa in port si atesta starea Dvs. de sanatate. Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinatii intra, de asemenea, in responsabilitatea Dvs.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

BAGAJE

Limita maxima a bagajului ce poate fi adus la bordul vasului este de 90 kg / pasager. Nu uitati insa ca si companiile aeriene au restrictiile lor referitoare la cantitate, marimea sau greutatea bagajului acceptat fara plata unei taxe suplimentare.

Va rugam sa va asigurati ca toate obiectele Dvs. importante sau de valoare (medicamente, bijuterii, obiecte fragile, documente de calatorie sau alte documente importante, echipamente electronice, telefon mobil, laptop etc) se afla in bagajul de mana si nu in cel de cala si nu sunt lasate nesupravegheate in cabina ori in alta parte a vasului. Pentru siguranta, aceste obiecte pot fi depozitate la biroul de relatii cu clientii sau in miniseiful din cabina. Compania de croaziera nu isi asuma nicio responsabilitate pentru obiectele ce nu au fost depozitate la biroul de relatii cu clientii.

Nu aveti voie sa includeti in bagaj si nici sa aduceti la bord vreun obiect considerat periculos sau ilegal (de ex. arme, bombe, droguri, animale, obiecte inflamabile etc). Telefoanele Samsung Galaxy Note 7, cafetierele sau fierul de calcat nu sunt acceptate la bordul vasului din motive de securitate. Daca doriti, va este permis accesul la bordul vasului cu placa de indreptat parul, conditia este sa fie adusa la bordul vasului in bagajul de cala. Daca compania sau capitanul vasului considera ca intr-o cabina ar putea exista obiecte sau substante interzise ne rezervam dreptul de a verifica aceasta cabina si de a confisca respectivele obiecte sau substante. Avand in vedere noile reglementari aeroportuare privind imbunatatirea masurilor de securitate, va rugam sa va asigurati ca orice obiect ascutit inclusiv foarfece, lame de ras, unghiere, pensete, cutite si altele, vor fi impachetate in bagajul de cala.

La sosirea in port predati bagajele pe care trebuie sa fie atasate etichetele cu detaliile Dvs., primite de la personalul de la check-in. Bagajele va vor fi livrate la cabina dupa plecarea vasului din port. Daca nu le-ati primit pana la ora 21.00, trebuie sa sesizati biroul de relatii cu clientii. In momentul imbarcarii puteti pastra doar bagajele de mana.

Bagajele de cala se pregatesc si se lasa in fata cabinei inainte de miezul noptii.

Atentie:  toate obiectele ascutite, sticle cu lichide, care pot fi oprite la controlul de securitate din aeroport, este bine sa fie introduse in bagajele de cala.

Veti primi etichetele pe care trebuie sa le atasati fiecarui bagaj de cala.

Va rugam sa eliminati toate etichetele vechi pe care le aveti atasate de aceste bagaje.

Bagajele vor fi debarcate si depozitate in terminalul de sosire din port de unde le recuperati a doua zi. Bagajele vor fi grupate/ordonate in functie de puntea pe care ati avut cabina. Va recomandam sa completati corect numele si adresa pe fiecare eticheta in parte si sa nu va uitati niciun obiect personal in cabina sau pe vas, deoarece nu exista serviciu de reclamatii si recuperare a obiectelor uitate in ziua debarcarii.

TOT CE TREBUIE SA STITI ODATA

AJUNSI LA BORD

Cardul de acces SeaPass pe care il primiti este foarte important pentru ca indeplineste 3 functii:

  • este cheia cabinei Dvs.
  • documentul pe baza caruia va este permisa coborarea/urcarea pe vas la fiecare destinatie din itinerariu
  • este cartea de credit virtuala pentru toate cheltuielile suplimentare de pe vas (bauturi, tratamente spa, fotografii, cumparaturi, internet, casino, restaurante cu specific, telefoane, room service etc). Pentru fiecare achizitie primiti o chitanta in momentul cumpararii, iar un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. va va fi transmis cu o seara inainte de debarcare.

Atentie: nu pierdeti acest card pentru ca orice re-emitere va fi facuta contra cost!

Pentru orientarea la bordul vasului aveti la dispozitie ecranele interactive care va mentioneaza atat locatia in care va aflati, cat si cea spre care doriti sa va indreptati. 

Inainte de plecarea vasului din port, este obligatorie participarea la exercitiul de salvare in caz de urgenta la bord Muster Drill. In momentul in care capitanul anunta pe vas inceperea exercitiului, trebuie sa mergeti la statia desemnata pentru cabina Dvs., avand asupra Dvs. cardul SeaPass pe care l-ati primit la imbarcare si care va fi scanat de personalul de la bordul vasului.

Magazinele duty free de la bord sunt inchise cat timp vasul este in port, ele fiind deschise de la 19.30 pana la ora 23.00. In zilele pe mare, magazinele sunt deschise toata ziua.

Cetatenii romani nu isi vor putea  recupera TVA-ul pe itinerariile cu plecare/sosire in una din tarile Uniunii Europene intrucat Romania este tara membra UE.

In fiecare seara veti primi in cabina un program al zilei urmatoare unde gasiti toate informatiile cu privire la portul unde va ancora vasul, prognoza meteo, activitatile sportive, spectacolele si evenimentele care au loc la bordul vasului, inclusiv programul si locatia tuturor restaurantelor, precum si alte informatii. Va rugam sa respectati cu strictete orele de imbarcare in fiecare port vizitat mentionat pe programul zilnic, deoarece vasul nu isi modifica programul de plecare sub niciun motiv si cei care intarzie nu vor mai fi acceptati la bord peste ora limita anuntata. Ora pe care trebuie s-o aveti in vedere in orice port este ora vasului si nu ora locala a fiecarei destinatii din itinerariu

Ajunsi la bordul navei veti primi cardul de acces in cabina – SeaPass . Acesta poate fi utilizat inclusiv pentru inregistrarea tuturor serviciilor care vor fi achizitionate de la bord precum si pentru plata “cashless”.

Pentru a activa cardul SeaPass, este necesara o carte de credit/debit** pentru garantie (American Express, Optima, MasterCard, Visa, Discover, Diner’s Club) sau depunerea unei sume in numerar in USD (ar fi recomandat) la biroul de relatii cu clientii, pentru care veti primi o chitanta.

Consumul acestui depozit presupune o noua reincarcare a cardului pentru a putea face alte cumparaturi la bord.

Daca doriti sa schimbati forma de plata agreata initial (carte de credit sau cash) puteti face acest lucru la biroul de relatii cu clientii.

**Daca se doreste inregistrarea cartii de credit/debit pentru cheltuielile la bord, de stiut : Ca si in cazul hotelurilor de pe uscat, oaspetii se pot astepta sa vada o suma initiala de 100 USD blocata pe cardul lor de credit, ca si garantie, pentru a asigura fonduri pentru achizitiile anticipate la bord. Achizitiile care depasesc 100 USD vor genera retineri suplimentare, care pot reduce creditul Dvs disponibil. Sumele retinute, in genere, sunt eliberate in momentul in care se termina croaziera Dvs; cu toate acestea, unele pot ramane blocate pana la 30 de zile. Companiile de croaziere nu controleaza cat timp raman blocate aceste sume, banca dvs. sau institutia financiara stabileste durata acestor retineri. Daca inregistrati un card si apoi, in timpul navigarii, decideti sa schimbati cu un alt card sau cu numerar, puteti inca sa mai vedeti retineri pe cardul folosit initial.

Preturile practicate la bordul vaselor sunt in USD, dar plata se poate face si in EUR, iar conversia se face la paritatea vasului. La orice achizitie, indiferent daca este bautura, serviciu special sau bun material, se aplica automat o taxa intre 7 si 20% la tarifele afisate, in functie de companie. Pentru fiecare achizitie primiti o chitanta in momentul cumpararii, un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. il primiti cu o seara inainte de debarcare sau puteti consulta in orice moment pe televizorul Dvs. interactiv din cabina situatia cheltuielilor de pe contul Dvs. deschis la bord.

 

La bordul vasului de croaziera sunt disponibile aparate ATM de unde puteti extrage numerar de pe card, contra unui comision.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

MESE LA BORD

Mesele la bord sunt un eveniment special si, de regula, dureaza mult mai mult pe o croaziera decat acasa, la tarm.

Pensiunea completa presupune mic dejun, pranz si cina, inclusiv apa, limonada, ceai si cafea la dozator si gustari intre mese.

Pe vasele Royal Caribbean si Celebrity Cruises. exista 2 serii pentru servirea cinei in restaurantul principal : Prima Seria de la ora 17:30/18:00 si A doua Serie – de la ora 20:00 / 20:30. Oaspetii vor beneficia in fiecare seara de aceeasi masa si vor fi serviti de aceiasi chelneri.

De asemenea exista si programele My Time la Royal si Celebrity Select la Celebrity – oferind flexibilitate in alegerea orei la care turistii  doresc sa cineze îi restaurantul principal, oricand in intervalul orar 17.30 și 21.30. Rezervarea orei dorite pentru cina din fiecare seara, se poate efectua online, pe site-ul companiei, cu cel puțin 4 zile inainte de inceperea croazierei sau la bordul vasului, in prima zi a croazierei. Oaspetii nu vor avea aceiasi chelneri si aceeasi masa in fiecare seara (masa va fi primita in funtie de disponibilitatea de la momentul sosirii la restaurant).

La Azamara, servirea cinei se face in regim Open Seating –  oaspetii pot servi cina la orice ora doresc, in restaurantul principal, intre orele 18.00 – 21.30, masa va fi primita in funtie de disponibilitatea de la momentul sosirii la restaurant.

Pentru o gustare mai informala, aceasta se poate face aproape intotdeauna pe puntile in aer liber, la cafenele si la zonele cu gratar. In plus, exista room service 24/24, in cazul in care nu doriti sa parasiti cabina.

Restaurantele (atat cele incluse in tarif cat si cele neincluse) variaza in functie de vas si se pot schimba.

De regula, restaurantele incluse in tariful croazierei, care exista pe toate vasele sunt:

 Restaurantul principal
Masa de seara (cina) se poate servi in restaurantul principal. Meniul este „a la carte”, iar bauturile incluse sunt apa la carafa si cafeaua normala (regular). Toate celelalte bauturi (alcoolice sau nealcoolice, inclusiv apa imbuteliata si specialitatile de cafea) se platesc separat, cu exceptia cazului in care aveti inclus sau ati achitat unul din pachetele de bauturi disponibile.
Restaurantul principal este, de asemenea, deschis pentru servirea micului dejun sau a pranzului, dar orarul de functionare difera in zilele pe mare si atunci cand vasul ancoreaza in fiecare port din itinerariu.

Daca insa preferati o tinuta mai lejera in acele seri, puteti servi cina in restaurantul cu autoservire. 

Pe durata intregii croaziere, nu este permis accesul in restaurantul principal sau in cele cu specific in pantaloni scurti, maiou si papuci.
In functie de durata croazierei exista un numar diferit de nopti formale pentru care se recomanda tinuta corespunzatoare: durata croaziera 3-5 nopti: o noapte formala; durata croaziera 6-12 nopti: doua nopti formale; si durata croaziera 13-15 nopti: trei nopti formale.
Tinuta formala: rochie de seara sau tinuta de cocktail pentru doamne, costum cu cravata sau papion pentru domni.
Tinuta casual: pantaloni lungi, camasi sport, exclus pantaloni scurti si papuci.

Restaurant cu autoservire 
Aici se pot servi micul dejun, pranzul si cina in sistem bufet cu autoservire. Un pavilion culinar care invita oaspetii sa exploreze lumea, preparat cu preparat. „Insulele” cu specialitati din intreaga lume, de la panini, sucuri de fructe, la deserturi delicioase si multe alte specialitati care se schimba zilnic. Aveti posibilitatea sa va autoserviti cu apa, cafea la dozator, ceai cu gheata si limonada in timpul meselor, iar in timpul micului dejun puteti servi lapte, sucuri de portocale, mere sau fructe tropicale. Mesele nu sunt fixe, oaspetii se pot aseza unde doresc in functie de disponibilitate.

Pe langa aceste restaurante, la bordul vaselor exista si alte restaurante incluse in tariful croazierei, in functie de companie si capacitatea vasului.

O experienta culinara superioara la bord este unul dintre cei mai importanti factori de succes ai unei croaziere. Cunoscand acest lucru, companiile de croaziera se intrec in oferte si atrag cei mai buni si renumiti bucatari din intreaga lume. Sigur, nu sunt prezenti personal in bucatariile navelor de croaziera, dar dezvolta meniuri, instruiesc  bucatarii si chelnerii, intr-un cuvant, fac totul pentru a satisface cei mai sofisticati gurmanzi in timpul croazierei.

In plus fata de restaurantele de baza, incluse in tarif, veti gasi intotdeauna la bord o selectie de restaurante „alternative”, cu specific, care ofera mese mai intime si concepute de bucatari exclusivi. In functie de vas, pot fi 3 astfel de restaurante dar pot fi si mai mult de 10! Francez, italian, asiatic, fusion, vegetarian, steak-house … pentru majoritatea trebuie sa platiti suplimentar intre 25 si 55 USD de persoana pentru rezervare, dar, de regula, merita!

Pe langa aceste restaurante, la bordul vaselor exista si alte restaurante cu specific, in functie de clasa si capacitatea vasului.

Taxa de rezervare la restaurantele cu specific nu include bauturile, cu exceptia cazului in care aveti inclus sau ati achitat unul din pachetele de bauturi disponibile.

Room service-ul poate fi inclus in tarful croazierei, integral (Azamara) sau partial ( Royal Caribbean si Celebrity Cruises) si in cazul in care nu este inclus sau este inclus partial, se taxeaza.

Puteti comanda pe baza meniului prezentat in cabina, in versiunea tiparita si/sau in versiunea afisata pe ecranul televizorului.

Pentru micul dejun (american si continental) trebuie sa completati formularul pe care il aveti in cabina, cu o seara inainte.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

bAUTURI LA BORD

In tariful croazierelor Royal Caribbean si Celebrity Cruises (tarif Cruise Only No Perk) sunt incluse doar bauturi la dozator sau carafa: apa, limonada, ceai si cafea. Toate celelalte bauturi (alcoolice sau nealcoolice, inclusiv apa imbuteliata si specialitatile de cafea) se platesc separat sau se pot achizitiona pachete de bauturi.

Companiile Azamara si Celebrity Cruises ( tariful All Included si The Retreat) au incluse in tarif pachete standard de bauturi, pentru alte marci sau specialitati putandu-se de asemenea achizitiona pachete speciale de bauturi.

Pasagerii au dreptul sa aduca la bordul vaselor Celebrity Cruises, in ziua imbarcarii, maxim doua sticle de vin sau sampanie de 750ml/cabina.

La bordul vaselor Royal Caribbean, in ziua imbarcarii, pasagerii pot sa aduca o sticla de vin sau sampanie de 750ml / per adult / per croaziera, in bagajul de mana, nu de cala, din motive de securitate. Pentru croaziere consecutive, pasagerii pot sa mai aduca o sticla de vin sau sampanie in plus /per adult/per croaziera, care va fi depozitata de catre vas si inapoiata pasagerilor, in cabina, in prima zi a croazierei urmatoare ( vor trebui sa prezinte la imbarcarea initiala documentele de rezervare ale croazierelor consecutive ca sa se justifice sticlele aditionale).

Fiecare sticla trebuie sa aiba sigla originala a producatorului si sa nu fie contrafacuta.

Pasagerii nu au voie sa consume bautura personala in locurile publice (doar in cabina), altfel vor plati o taxa intre 15 – 30 USD/ sticla (corkage fee), in functie de compania de croaziere.

Bautura alcoolica cumparata de la bordul vasului sau in timpul debarcarii in porturile vizitate va va fi livrata in cabina in ultima seara a croazierei.

Bauturile disponibile in minibarul cabinei Dvs. vor fi taxate pe contul de cheltuieli deschis la bordul vasului la tariful afisat in cabina. 

La Azamara, pasagerii pot aduce la bordul vasului, pentru consumul propriu in cabina, sticle de bauturi spirtoase, bere sau vin. Fiecare sticla trebuie sa aiba sigla originala a producatorului si sa nu fie contrafacuta. Daca doresc sa consume aceasta bautura adusa personal la bord in locurile publice de pe vas,  se va achita o taxa de 10 USD/sticla (corkage fee). Bautura alcoolica cumparata de la bordul vasului va va fi livrata in cabina, in ultima seara a croazierei.

La bordul vaselor, varsta minima pentru consumul de bauturi alcoolice depinde de itinerariul croazierei. Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a putea consuma bauturi alcoolice este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico), Canada si Emiratele Arabe Unite sau pe itinerariile care includ una dintre aceste destinatii nu se vand sau servesc bauturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Varsta se stabileste in functie de varsta avuta in momentul inceperii croazierei.

Pe vasele Royal Caribbean Group nu se permite fumatul pe balcon sau in cabina.

Fumatul (inclusiv a tigarilor electronice) nu este permis nici in restaurante, teatru, holuri sau coridoare, pentru fumatori existand zone special amenajate care sunt mentionate in programul zilnic “Cruise Compass”, numai in locuri exterioare.

Tigarile, trabucurile si pipele trebuie stinse corespunzator si, in niciun caz, aruncate peste bord. Incalcarea acestor prevederi presupune o amenda (cel putin 250 USD). Trebuie sa aveti minim 18 ani impliniti pentru a putea cumpara tutun de la magazinele de la bordul vasului.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

SERVICII EXTRA

Pe vasele de croaziera telefoanele mobile functioneaza la sol in roaming in aria de acoperire a retelelor GSM, iar pe timpul navigarii in sistemul propriu asigurat prin sistemul de relee de la bordul vasului, care implica costuri suplimentare. 

Exista la bordul vasului internet café deschis 24 de ore sau puteti folosi reteaua de internet proprie a vasului, contra cost. Tarifele variaza in functie de pachete si companii iar pachetele de internet pot fi cumparate cu minim 4 zile inainte de plecarea in croaziera. La bord pentru acest serviciu se foloseste cardul SeaPass primit pentru a inregistra in contul cabinei Dvs. costul utilizarii internetului.

Celebrity Cruises are inclus in tarifele sale All Included, pachetul de internet Basic, iar in tariful The Retreat (pentru apartamente) pachetul de internet Premium.

Daca ati facut rezervarea excursiilor optionale pe site-ul companiei cu minim 4 zile inainte de inceperea croazierei, atunci veti primi voucherele pentru excursiile optionale rezervate, in cabina. Pe fiecare voucher, veti avea mentionate ora si locul de plecare in excursia optionala rezervata. Plata trebuie facuta la momentul rezervarii si veti achita cu cartea de credit. Anularea sau modificarea excursiilor optionale rezervate pe site, fara penalizare, trebuie facuta cu minim 2 zile inainte de inceperea croazierei. Pentru excursiile care implica bilete de avion sau tren etc, anularea se face cu 30 de zile inainte de inceperea croazierei.

Daca nu ati optat pentru rezervarea excursiilor optionale pe site cu minim 4 zile inainte de inceperea croazierei, puteti sa faceti rezervarea acestora la bordul vasului la biroul special, in functie de disponibilitate.

Excursiile optionale au 3 niveluri de dificultate: usor, moderat si intens, care sunt indicate printr-un simbol care apare in descrierea fiecarei excursii.

Pentru excursiile care se fac consecutiv in acelasi port se recomanda sa fie o diferenta de o ora intre o excursie si alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute intre 2 excursii consecutive.

Cazinourile sunt in prezent un divertisment popular pe croaziere.

Cele mai multe vase au propriul cazinou, care ofera divertisment pentru jucatorii profesionisti dar si lectii pentru incepatori, cat si turnee cu miza mare pentru jucatori mai sofisticati. In fiecare dintre aceste cazinouri puteti gasi diverse mese de jocuri de noroc si o gama larga de sloturi. Aproape toate croazierele gazduiesc turnee de blackjack si sloturi pentru cei care doresc sa concureze.

Varsta minima pentru a juca la cazinou este de 18 ani. Plata la cazinou se face in numerar in USD, moneda oficiala la bordul vasului, sau este permisa plata cu cartea de credit sau din contul de cheltuieli deschis la bord, insa in aceste 2 situatii se percepe un comision suplimentar.

Cazinourile sunt deschise doar cand vasul este in ape internationale (nu sunt deschise cand vasul este ancorat in port).

Cazinoul, impreuna cu arcada video, zona dedicata jocurilor electronice, sunt singurele care admit plata cash la bordul vasului de croaziera. Plata cash se face la ghiseul din cazinou si se primesc in schimb jetoane. La Arcada Video este disponibila si alternativa de a se deduce costul din contul de cheltuieli deschis la bordul vasului.

La bordul vasului exista un serviciu de spalatorie /calcatorie contra cost (nu aveti voie sa aduceti la bord fier de calcat.)

Pe vasele Azamara oaspetii au acces gratuit la spalatorie.

La bordul vasului exista un salon de infrumusetare care ofera servicii de coafor, manichiura etc.

In cazul anularii unei programari efectuate pentru tratamente, coafor, masaj, spa etc. se aplica o taxa de penalizare.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

DEBARCARE

In ultima seara a croazierei trebuie facuta lichidarea contului de cheltuieli deschis la bordul vasului.

Daca ati lasat garantie un depozit cash va recomandam sa faceti check-out-ul pentru cabina la biroul de relatii cu clientii pana la ora 22.00.

Check-out-ul poate fi facut si a doua zi dimineata insa in acest caz va rugam sa tineti cont de cozile care se pot forma.

Daca ati ales sa garantati cu cartea de credit veti primi in cabina un extras cu sumarul cheltuielilor. Pe baza acestui extras se va face debitarea automata a cardului Dvs.

Debarcarea se va face in anumite intervale orare in functie de culoarea etichetelor de bagaje. Aceste informatii le gasiti in programul zilnic, pe care il primiti in cabina in fiecare zi.

In ziua debarcarii, toti pasagerii trebuie sa coboare de pe vas, cel tarziu, pana la ora 09:00 am.

Va dorim o croaziera cat mai placuta!

iNFORMATII UTILE CROAZIERE

Accesati detaliile specifice fiecarei companii de croaziera



Nu ati gasit informatiile necesare?

Ne puteti scrie completand formularul de mai jos

avem cea mai bogata experienta in croaziere si scriem despre asta

blogul nostru

Destinații de vacanta

Royal Caribbean lanseaza noi itinerarii in Asia

Pentru sezonul 2024-2025, croazierele cu plecare din China se anunta mai indraznete ca oricand. Revolutionarul Spectrum of the Seas revine in zona pentru a oferi itinerarii imersive in Japonia. Indragita clasa de vase Quantum, plina de senzatii si emotii, vine cu itinerarii epice de 4-7 nopti catre porturi emblematice.

Citeste mai mult »
WeCreativez WhatsApp Support
Doriti sa aflati mai multe despre croazierele Royal Caribbean, Celebrity Cruises sau Azamara?
👋 Buna ziua! Suntem aici pentru a va consilia in alegerea croazierei potrivite!