fbpx

 

tot ce ati dorit sa intrebati

tot ce trebuie sa stiti

 

DESPRE O CROAZIERA

 

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

CE ESTE INCLUS?

✔ Cazarea in cabina aleasa cu pensiune completa la bordul vasului inclusiv apa imbuteliata, bauturi racoritoare, specialitati de cafea si ceaiuri, selectie de vinuri rosii si albe, marci internationale de bere si o selectie de bauturi alcoolice (votca, gin, brandy, whisky, rom si altele), disponibile in toate barurile si restaurantele de pe vas;

✔ activitati de recreere*: piscina, jacuzzi, teatru, pista de alergare in aer liber etc (se pot percepe taxe suplimentare pentru anumite activitati de recreere);

✔ room service 24 de ore;

✔ servicii concierge;

✔ divertisment si programe la bord adaptate destinatiilor vizitate din itinerariu;

✔ acces la serviciul de spalatorie;

✔ taxele pentru servicii la bord (gratuitatile / bacsisurile);

✔ transport gratuit din/catre port in anumite destinatii;

In general, majoritatea croazierelor Azamara au si un eveniment AzAmazing Evening inclus.

Taxele portuare sunt taxele impuse de autoritatile guvernamentale sau cvasi-guvernamentale, care decurg din prezenta vasului in port.

De asemenea, include taxe impuse de terti, precum cele de andocare, de debarcare, de inspectie, taxe pentru navigatie, acostare, manipulare/depozitare a bagajelor si servicii de securitate etc.

Cel mai adesea, atunci cand plecam intr-o vacanta, toti ne intrebam: „Cati bani mai am nevoie sa iau cu mine?”

Este foarte dificil sa raspundem la aceasta intrebare, pentru ca toata lumea se relaxeaza in moduri diferite. Cineva cumpara excursii in toate porturile de escala, cineva isi petrece toate zilele pe mare in saloanele spa de la bord, si sunt cei care, pentru a economisi bani, nu cumpara nimic si se distreaza in acelasi timp.

Principalele costuri suplimentare pe care le puteti avea in timpul croazierei se refera la:

❌ alte bauturi alcoolice nementionate;

❌ transportul cu avionul;

❌ cazari pre si post croaziera;

❌ transferul aeroport – port – aeroport;

❌ excursiile optionale la fiecare destinatie;

❌ asigurarea medicala si/sau storno;

❌ servicii suplimentare: tratamente de infrumusetare si sanatate, telefoane, cazinou, internet, rezervarile la restaurantele cu specific etc.

❌ vizele necesare itinerariului;

Taxele pentru servicii la bord (bacsisurile) sunt dedicate personalului care contribuie la confortul Dvs. în timpul croazierei.

La Azamara, acestea sunt incluse in tariful croazierei.

Totusi, serviciile exceptionale ale personalului de la bord pot fi recompensate suplimentar.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

CAZARE LA BORD

Pentru efectuarea check-in-ului, pasagerii au la dispozitie doua variante:

– inregistrarea online care se poate face cu cel putin 4 zile inainte de plecarea vasului, pe site-ul www.azamara.com doar daca se inregistreaza o carte de credit** pentru garantarea cheltuielor de la bord. Pasagerii trebuie sa isi creeze un cont cu user si parola, sa isi adauge rezervarea in cont. Apoi la rubrica check-in online, trebuie completate cateva date personale (ex. adresa, telefon, email, detalii pasaport, persoana de contact în caz de urgență, etc), detaliile cartii de credit si sa isi aleaga un interval orar, in care doresc sa ajunga la vas, pentru a face formalitate de imbarcare (interval ce trebuie respectat). Toate datele introduse trebuie să fie corecte și perfect valabile. În caz de neconcordanta, compania de croaziere sau biroul de imigrare pot sa nu permita imbarcarea pe vasul de croaziera. In aceasta situatie, nu se ofera nicio compensatie sau rambursare.

In urma inregistrarii online, se emite Xpress Pass-ul, care este cartea de imbarcare pe vas – trebuie prezentat la imbarcare.

inregistrarea la imbarcare in port – daca nu se doreste inregistrarea cartii de credit online, atunci check-in-ul se poate face direct in port, la imbarcare. Formalitatile de check-in trebuie finalizate cu pana la 90 minute inainte de ora de plecare in croaziera, cand se inchide check-in-ul. . Aici, pentru garantarea cheltuielilor de la bord se va putea inregistra cartea de credit ** sau se poate depune o suma cash in USD (recomandat).

**Daca se doreste inregistrarea cartii de credit pentru cheltuielile la bord, de stiut : Ca si in cazul hotelurilor de pe uscat, oaspetii se pot astepta sa vada o suma initiala de 100 USD blocata pe cardul lor de credit, ca si garantie, pentru a asigura fonduri pentru achizitiile anticipate la bord. Achizitiile care depasesc 100 USD vor genera retineri suplimentare, care pot reduce creditul Dvs disponibil. Sumele retinute, in genere, sunt eliberate in momentul in care se termina croaziera Dvs; cu toate acestea, unele pot ramane blocate pana la 30 de zile. Azamara® nu controleaza cat timp raman blocate aceste sume, banca dvs. sau institutia financiara stabileste durata acestor retineri. Daca inregistrati un card si apoi, in timpul navigarii, decideti sa schimbati cu un alt card sau cu numerar, puteti inca sa mai vedeti retineri pe cardul folosit initial.

Documentele de calatorile (EDocs) sunt electronice, se emit cu circa 30 zile inainte de plecare și se pot transmite pe e-mail Călătorului.

Tot pe site-ul www.azamara.com la sectiunea Shore Excursions, prin linkul catre sectiunea securizata Voyage Planner,  veti putea achizitiona excursii optionale; acestea se vor achita online, in EUR, cu cartea de credit si veti primi o confirmare pe e-mail. Puteti de asemenea achizitiona pachete de bauturi (altele decat cele incluse in tariful croazierei) si pachete de vinuri imbuteliate sau pachete de internet, folosind formularul din sectiunea Onboard Packages / Book Online. Prin intermediul acestui formular, veti trimite la companie ce doriti sa achizitionati, iar ulterior veti fi contactati prin e-mail sau telefonic pentru efectuarea platii cu o carte de credit. 

Pentru propria Dvs. siguranta, va recomandam ca valabilitatea pasapoartelor sa fie mai mare de 6 luni de la data terminarii croazierei.

Sunteti, de asemenea, direct responsabil sa va asigurati ca atat Dvs. cat si cei cu care calatoriti, aveti toate documentele necesare: pasapoarte, vize si vaccinuri pentru tarile din itinerariu si ca acestea sunt valabile si corecte.

Va rugam sa verificati reglementarile referitoare la vize direct la ambasadele tarilor pe care urmeaza sa le vizitati in timpul croazierei.

Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinatii intra, de asemenea, in responsabilitatea Dvs.

Compania nu este responsabila, nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio suma de bani unui pasager, al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.

Limita maxima a bagajului ce poate fi adus la bordul vasului este de 90 kg / pasager. Nu uitati insa ca si companiile aeriene au restrictiile lor referitoare la cantitate, marimea sau greutatea bagajului acceptat fara plata unei taxe suplimentare.

Va rugam sa va asigurati ca toate obiectele Dvs. importante sau de valoare (medicamente, bijuterii, obiecte fragile, documente de calatorie sau alte documente importante, echipamente electronice, telefon mobil, laptop etc) se afla in bagajul de mana si nu in cel de cala si nu sunt lasate nesupravegheate in cabina ori in alta parte a vasului. Pentru siguranta, aceste obiecte pot fi depozitate la biroul de relatii cu clientii sau in miniseiful din cabina. Compania de croaziera nu isi asuma nicio responsabilitate pentru obiectele ce nu au fost depozitate la biroul de relatii cu clientii.

Nu aveti voie sa includeti in bagaj si nici sa aduceti la bord vreun obiect considerat periculos sau ilegal (de ex. arme, bombe, droguri, animale, obiecte inflamabile etc).

Telefoanele Samsung Galaxy Note 7, cafetierele sau fierul de calcat nu sunt acceptate la bordul vasului din motive de securitate.

Daca doriti, va este permis accesul la bordul vasului cu placa de indreptat parul, conditia este sa fie adusa la bord in bagajul de cala.

Daca compania sau capitanul vasului considera ca intr-o cabina ar putea exista obiecte sau substante interzise ne rezervam dreptul de a verifica aceasta cabina si de a confisca respectivele obiecte sau substante.

Avand in vedere noile reglementari aeroportuare privind imbunatatirea masurilor de securitate, va rugam sa va asigurati ca orice obiect ascutit inclusiv foarfece, lame de ras, unghiere, pensete, cutite si altele, vor fi impachetate in bagajul de cala.

Important: Check-in-ul la nava se inchide cu 90 minute inainte de ora de plecare in croaziera . Daca pasagerii ajung cu mai putin de 90 de minute, nu vor mai fi acceptati la bordul vasului. Orice modificare va fi adusa la cunostinta pasagerilor, in timp util.

La sosirea in port predati bagajele pe care trebuie sa fie atasate etichetele cu detaliile Dvs., primite de la personalul de la check-in. Bagajele va vor fi livrate la cabina dupa plecarea vasului din port. Daca nu le-ati primit pana la ora 21.00, trebuie sa sesizati biroul de relatii cu clientii. In momentul imbarcarii puteti pastra doar bagajele de mana.

Documentele necesare de prezentat la check-in sunt: Pasaportul, Xpress Pass-ul (cartea de imbarcare  doar daca a fost facut check-in-ul online) sau EDocs (documentul de calatorie cu detaliile rezervarii croazierei) , formularul de sanatate care se completeaza in port si care atesta starea Dvs. de sanatate . In port vi se va face si o fotografie.

La check-in primiti cardul de acces Azamara Keycard®, care va va permite accesul in cabina.

Daca ati setat contul de cheltuieli la bordul vasului, pentru plata in numerar atunci dupa imbarcare va trebui sa mergeti la biroul de relatii cu clientii si sa depuneti un depozit in USD.

Daca doriti sa schimbati forma de plata agreata initial (carte de credit sau cash) puteti face acest lucru la biroul de relatii cu clientii. Va atentionam ca exista posibilitatea sa nu puteti utiliza cartile de credit emise de bancile din Romania (cartile de debit nu sunt acceptate), la bordul vasului de croaziera sunt insa disponibile aparate ATM de unde puteti extrage numerar de pe card contra unui comision.

Capitanul sau doctorul de pe vas pot refuza imbarcarea oricarei persoane pe care o considera inapta sa calatoreasca sau daca considera ca aceasta reprezinta un risc pentru cei din jur. In acest caz, compania de croaziera nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Cardul de acces  Azamara KeyCard pe care il primiti este foarte important pentru ca indeplineste 3 functii:

  • este cheia cabinei Dvs.
  • documentul pe baza caruia va este permisa coborarea/urcarea pe vas la fiecare destinatie din itinerariu
  • este cartea de credit virtuala pentru toate cheltuielile suplimentare de pe vas (bauturi, tratamente spa, fotografii, cumparaturi, internet, casino, restaurante cu specific, telefoane, room service etc). Pentru fiecare achizitie primiti o chitanta in momentul cumpararii, iar un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. va va fi transmis cu o seara inainte de debarcare.

Atentie: nu pierdeti acest card pentru ca orice re-emitere va fi facuta contra cost!

In general, pe vasele de croaziera Azamara exista patru tipuri principale de cabine:

  • Cabine interioare Club, standard, fara niciun fel de vedere;
  • Cabine exterioare Club, cu fereastra/hublou cu vedere la ocean;
  • Cabine cu balcon Club, cu vedere la ocean;
  • Apartamente Club;

Unele cabine pot gazdui trei sau patru persoane si in acest scop sunt dotate cu paturi suspendate sau o canapea extensibila. Numarul acestor cabine este limitat, in sensul ca nu toate cabinele pot fi echipate cu spatiu suplimentar sau cu paturi pliante, ca intr-un hotel. Acest lucru se datoreaza respectarii masurilor de siguranta la bord.

Cabinele interioare Club standard sunt situate in interiorul vasului, prin urmare, nu au ferestre. De obicei au aceeasi dimensiune ca si cabinele cu ferestre, dar se simt putin mai mici. Locul ferestrei din cabina interioara este ocupat de o imagine iluminata sau oglinda. Cabina interioara este dotata in mod standard cu doua paturi separate, care, de regula, pot fi transformate in pat matrimonial. Cabine interioare se gasesc de obicei pe toate puntile si sunt destul de accesibile ca pret.

Cabinele cu vedere la ocean Club (exterioare) sunt situate pe partile laterale si in fata navei si au ferestre sau hublouri. Ferestrele sunt suficient de mari si, in general, de aceeasi dimensiune, indiferent de inaltimea puntii. Hublourile au o vedere mult mai mica. Principalul avantaj al acestor cabine fata de cele interne este ca au lumina naturala. Pe nave, exista si un anumit numar de cabine cu vedere obstructionata, adica sunt situate pe punti sau in locuri, unde exista obiecte (barci de salvare) sau constructii (structuri, cadre ale vasului) care obtureaza partial sau total vederea fereastrei. Fereastra / hubloul nu se deschid din motive de securitate.

Cabinele cu balcon Club sunt cele mai populare ca tip de cazare de pe un vas de croaziera. Acestea au aproximativ aceeasi suprafata ca si cabinele cu fereastra si au balconul cu vedere la ocean. Pe nave, exista si un anumit numar de cabine cu balcon, cu vederea la ocean obstructionata, adica sunt situate pe punti sau in locuri, unde exista obiecte (barci de salvare) sau constructii (structuri, cadre ale vasului) care obtureaza partial sau total vederea din balcon.

Apartamentele Club ofera o gama larga de optiuni de cazare, varietatea acestora fiind foarte diferita in ceea ce priveste atat dimensiunea cat si gama de servicii suplimentare. In general, apartamentele ofera un pat king-size si un balcon mai mare.  La fel ca in hoteluri, unele apartamente pot fi cu mai multe camere –  cu un living separat, un dormitor spatios si un balcon mare, cu zona de sedere. In ciuda suprafetei generoase a acestor apartamente, adesea, numarul maxim de persoane acceptate la cazare este limitat.

Fiecare din aceste tipuri de cabine poate fi comercializat si in regim de cabine garantate, care au urmatoarele conditii:

  • se rezerva o categorie minima garantata ( ex: interioara, exterioara, cu balcon etc);
  • beneficii: tariful platit este cel mai mic pentru categoria respectiva,  iar cabina poate beneficia de upgradare la o categorie de cabina superioara in functie de gradul de ocupare al vasului;
  • localizarea si numarul exact al cabinei vor fi aflate, cel tarziu in ziua imbarcarii in port;
  • exista posibilitatea ca pentru cabinele cu fereastra si cu balcon, sa se aloce cabine cu vedere obstructionata (in dreptul barcilor de salvare);
  • pot fi alocate si cabine pentru persoane cu dizabilitati (aceste cabine, pe langa facilitatile speciale, au aceleasi dotari ca o cabina normala; sunt mai spatioase );
  • odata alocata cabina, de catre compania de croaziere,  aceasta NU mai poate fi schimbata.

 Daca doriti cabine alaturate, atunci nu va recomandam sa rezervati acest tip de cabine garantate.

Pe vasele Azamara exista cabine pentru persoane cu dizabilitati, dotate corespunzator. In momentul rezervarii, pasagerul va oferi agentului de turism detalii despre natura dizabilitatii sale, precum si echipamentele si medicamentele pe care va trebui sa le ia la bord, acestea urmand a fi comunicate vasului.

Daca un pasager are nevoie de echipamente speciale, medicamente, conditii speciale de ingrijire si supraveghere, organizarea acestora precum si costurile sunt in sarcina pasagerului. Compania nu poate oferi servicii de ingrijire sau supraveghere in caz de boala.

Voltajul corespunzator prizelor din cabina este de 110 / 220 volti. Toate cabinele sunt dotate cu uscator de par.

In fiecare seara veti primi in cabina un program al zilei urmatoare (Pursuits) unde gasiti toate informatiile cu privire la portul unde va ancora vasul, prognoza meteo, activitatile, spectacolele si evenimentele care au loc la bordul vasului, inclusiv programul si locatia tuturor restaurantelor, precum si alte informatii. Va rugam sa respectati cu strictete orele de imbarcare in fiecare port vizitat mentionat in programul zilnic, deoarece vasul nu isi modifica programul de plecare sub niciun motiv si cei care intarzie nu vor mai fi acceptati la bord peste ora limita anuntata. Ora pe care trebuie s-o aveti in vedere in orice port este ora vasului si nu ora locala a fiecarei destinatii din itinerariu.

Inainte de plecarea vasului din port este obligatorie participarea la exercitiul de salvare in caz de urgenta la bord – Emergency Lifeboat Drill. In momentul in care capitanul anunta pe vas inceperea exercitiului trebuie sa mergeti la statia desemnata pentru cabina Dvs., avand asupra Dvs. cardul Azamara KeyPass pe care l-ati primit la imbarcare si care va fi scanat de personalul de la bordul vasului.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

MESE LA BORD

Mesele la bord (mic dejun, pranz si cina) sunt un eveniment special si, de regula, dureaza mult mai mult pe o croaziera decat acasa, la tarm.

Nu exista practic ore fixe de servire a meselor pe vasele de croaziera. Aceasta inseamna ca puteti servi pranzul si cina oricand, oriunde si cu oricine doriti. Pentru o gustare mai putin formala, puteti merge, aproape intotdeauna, pe puntile in aer liber, la cafenelele si la zonele cu gratar. In plus, exista room service 24/24, in cazul in care nu doriti sa parasiti cabina.

Daca un pasager are alergii sau intoleranta la anumite alimente sau substante, acesta trebuie sa informeze agentul de turism in prealabil, in momentul rezervarii. Dupa imbarcare, pasagerul va contacta personalul de la bord ( seful de restaurant etc) pentru consiliere cu privire la mesele de la bord.

Compania Azamara, cu o cerere in prealabil, poate oferi la bordul vaselor sale, urmatoarele optiuni de meniu: vegetarian, diabetic, cu continut scazut de grasimi, cu continut scazut de sare, cu colesterol scazut, kosher etc.

Restaurantele (atat cele incluse in tarif cat si cele neincluse) variaza in functie de vas si se pot schimba.

De regula, restaurantele incluse in tariful croazierei, care exista pe toate vasele sunt:

 Restaurantul principal

Azamara ofera posibilitatea de a cina in sistem open seating in restaurantul principal, de aceea, nu exista serii prestabilite pentru cina la bordul vasului. Meniul este „à la carte”. Tot in restaurantul principal, se pot servi micul dejun si pranzul, dar orarul de functionare difera in zilele pe mare si atunci cand vasul ancoreaza in fiecare port din itinerariu.

In restaurantul principal si in cele cu specific, NU se impune ţinuta formala (rochie de seara sau smoking), insa, se recomanda pentru domni costum sau o haina sport, iar pentru doamne rochii, fuste, bluze, pantaloni si camasi. Accesul in restaurante nu este permis in picioarele goale, tank top-uri, cu sepci de baseball, costume de baie, sorturi sau blugi, pantaloni scurti, maiou si papuci.

✔ Restaurant cu autoservire Windows Cafe

Daca preferati o tinuta mai lejera, puteti servi micul dejun, pranzul si cina in restaurantul cu autoservire Windows Cafe, cu locuri atat in aer liber pentru a va bucura de briza marii, cat si in interior. Meniul este inspirat de destinatiile vizitate si in fiecare seara la cina exista preparate pentru care s-au folosit produse locale. Aveti posibilitatea sa va autoserviti cu apa, cafea la dozator, ceai cu gheata si limonada, in timpul meselor, iar in timpul micului dejun puteti servi lapte, sucuri de portocale, mere sau fructe tropicale. Mesele nu sunt fixe, oaspetii se pot aseza unde doresc in functie de disponibilitate.

✔ Restaurant The Patio si Swirl &  Top 

Gratar la piscina pe timp de zi, (inclus in tarif), unde puteti servi pizza la comanda, paste, frigarui, rulouri, burgeri la gratar, la comanda (inclusiv veggie si cheeseburger), hot dog, coaste la gratar, inele de ceapa, cartofi prajiti, legume la gratar, chipsuri de tortilla, salate. 
Pe timp de seara se transforma complet intr-un restaurant BBQ, afara, oferind o experienta culinara al fresco de neuitat. Cele mai fine accesorii si lumanarile intime vor da tonul serii, iar meniul reinventat va va fi servit de cei mai buni profesionisti in domeniul ospitalitatii. In plus, zona de iaurturi inghetate, cu autoservire-Swirl & Top-este modul perfect de a va racori, cu o varietate de arome si gusturi dintre cele mai variate.

O experienta culinara superioara la bord este unul dintre cei mai importanti factori de succes ai unei croaziere. Cunoscand acest lucru, companiile de croaziera se intrec in oferte si atrag cei mai buni si renumiti bucatari din intreaga lume. Sigur, nu sunt prezenti personal in bucatariile navelor de croaziera, dar dezvolta meniuri, instruiesc  bucatarii si chelnerii, intr-un cuvant, fac totul pentru a satisface cei mai sofisticati gurmanzi in timpul croazierei.

In plus fata de restaurantele de baza, incluse in tarif, veti gasi intotdeauna la bord o selectie de restaurante „alternative”, cu specific, care ofera mese mai intime si concepute de bucatari exclusivi.

Fiecare restaurant necesita rezervare, care se poate face la bordul vasului, achitandu-se o taxa suplimentara de circa 30 USD de persoana. Oaspetii cazati in apartamente au acces gratuit. Experienta merita!

Restaurantul Prime C

Decorat in stil elegant, clasic, cu mobilier de lemn wenge, scaune de piele, lumina difuza si minunate privesti catre ocean, restaurantul ofera o gama larga de optiuni pentru servirea cinei, de la suculentele fripturi de vita la preparatele din fructe de mare proaspete.
 

Restaurantul Aqualina

Restaurantul cu specific italian, mediteraneean, va invita sa petreceti o seara de neuitat, intr-un cadru intim savurand produse culinare deosebite.

Taxa de rezervare la restaurantele cu specific nu include bauturile, cu exceptia cazului in care aveti inclus sau ati achitat unul din pachetele de bauturi disponibile.

Room service-ul este disponibil 24 ore si este gratuit pentru toti pasagerii de la bordul vasului. Se poate servi micul dejun complet intre orele 6:30 si 10:00 – trebuie doar sa completati formularul pentru mic dejun cu o seara inainte si sa-l inmanati asistentului de cabina. Pasagerii cazati in apartamente au posibilitatea sa comande prin intermediul room service din meniurile de pranz si cina ale restaurantului principal; de acest lucru se va ocupa majordomul desemnat pentru apartamentul Dvs.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

bAUTURI LA BORD

In tariful croazierelor Azamara sunt incluse apa imbuteliata, bauturi racoritoare, specialitati de cafea si ceaiuri, selectie de vinuri rosii si albe, marci internationale de bere si o selectie de bauturi alcoolice (votca, gin, brandy, whisky, rom si altele), disponibile in toate barurile si restaurantele de pe vas.

Toate celelalte bauturi (alcoolice sau nealcoolice) neincluse in tarif se platesc separat. Pe site-ul companiei www.azamara.com la rubrica Booked / Onboard Packages, puteti vizualiza si achizitiona online pachete de bauturi disponibile (altele decat cele incluse in tariful croazierei) si pachete de vinuri imbuteliate . Trebuie sa completati formularul din aceasta sectiune, prin intermediul caruia veti trimite la companie ce doriti sa achizitionati, iar ulterior veti fi contactati prin e-mail sau telefonic pentru efectuarea platii cu o carte de credit. De asemenea, le puteti cumpara si la bordul vasului.

Bauturile disponibile in minibarul cabinei Dvs. vor fi taxate pe contul de cheltuieli deschis la bordul vasului, la tarifele afisate in cabina.

Pasagerii pot aduce la bordul vasului, pentru consumul propriu in cabina, sticle de bauturi spirtoase, bere sau vin. Fiecare sticla trebuie sa aiba sigla originala a producatorului si sa nu fie contrafacuta. Daca doresc sa consume aceasta bautura adusa personal la bord in locurile publice de pe vas,  se va achita o taxa de 10 USD/sticla (corkage fee). Bautura alcoolica cumparata de la bordul vasului va va fi livrata in cabina, in ultima seara a croazierei.

La bordul vaselor, varsta minima pentru consumul de bauturi alcoolice depinde de itinerariul croazierei. Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a putea consuma bauturi alcoolice este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico), Canada si Emiratele Arabe Unite sau pe itinerariile care includ una dintre aceste destinatii nu se vand sau servesc bauturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Varsta se stabileste in functie de varsta avuta in momentul inceperii croazierei.

Pe vasele Azamara exista o zona desemnata pentru fumatori care se afla in partea din fata a vasului pe puntea Pool; aceasta zona este semnalizata corespunzator ca fiind dedicata fumatorilor. Este interzis fumatul in oricare alta zona a vasului. Nu se permite fumatul in cabine sau pe balcoanele acestora, in restaurante, pe coridoare sau in orice alta zona publica a vasului. Aceste interdictii se refera si la tigarile electronice.  

Ţigarile, trabucurile si pipele trebuie stinse corespunzator si in niciun caz aruncate peste bord. Incalcarea acestor prevederi presupune o amenda de 250 USD.

Trebuie sa aveti minim 18 ani impliniti pentru a putea cumpara tutun de la magazinele de la bordul vasului.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

cOPII SI FEMEI INSARCINATE

Varsta minima a copiilor acceptati la bordul vaselor Azamara este de sase (6) luni la data plecarii in croaziera cu exceptia croazierelor transatlantice, transpacifice, in Hawaii, Australia, Noua Zeelanda sau orice croaziera care are 3 zile consecutive pe mare, unde varsta minima este de douasprezece (12) luni. Sanatatea si securitatea pasagerilor constituie prioritatea numarul unu a companiei de croaziere, ca urmare, luand in considerare facilitatile, echipamentele si personalul medical limitate de la bordul vasului, compania de croaziera nu poate accepta derogari sau exceptii de la aceste reguli.

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a rezerva o croaziera sau a ocupa singur o cabina este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) si Canada sau care includ una din aceste destinatii, o persoana sub 21 de ani nu poate sa rezerve o croaziera sau sa ocupe singura o cabina, cu exceptia cazului in care este insotita de o persoana care a implinit deja varsta de 21 ani. Orice minor sub 18 ani, care nu calatoreste in compania parintilor sai, trebuie sa fie acompaniat de o persoana adulta (18 ani in cazul itinerariilor din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda, respectiv 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico si Canada sau care includ una din aceste destinatii) si trebuie sa prezinte in momentul imbarcarii o scrisoare notariala legalizata in limba engleza, prin care cel putin unul dintre parinti isi da acordul cu privire la calatoria minorului si autorizeaza persoana care il insoteste pe minor sa semneze in cazul aplicarii tratamentului de urgenta recomandat de doctorul de la bordul vasului. Daca aceasta dovada scrisa nu este prezentata, accesul la bord al minorului in cauza nu va fi permis. Compania de croaziera nu poate fi considerata responsabila pentru niciun fel de costuri suplimentare ce pot aparea ca rezultat al neprezentarii unei scrisori de autorizare care sa permita accesul minorului la bord. Compania nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio suma de bani unui minor, al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.
Suplimentar, pentru a putea practica anumite activitati sportive la bordul vasului (care variaza in functie de clasa, exemplu: perete de catarare, patinaj, role, simulator de surf, tiroliana, Ripcord by iFly, capsula North Star, etc.) este necesar sa se mentioneze in scrisoarea notariala faptul ca adultul are drept de semnatura pentru autorizarea desfasurarii acestor activitati de catre minorul in cauza.
Va rugam sa luati la cunostinta ca parintii sau tutorii legali care calatoresc cu un minor cu un nume diferit decat al acestora, sunt obligati sa prezinte un document oficial legalizat in limba engleza (certificate de nastere/divort etc), pentru a dovedi ca sunt parintii/tutorii copiilor in cauza.

Femeile insarcinate sunt binevenite la bordul vaselor Azamara , dar numai daca nu au intrat in cea de-a 23-a saptamana de sarcina la inceputul sau in timpul croazierei. Pentru a putea fi imbarcate trebuie sa prezinte un certificat de la doctor care sa ateste starea de sanatate si numarul de saptamani ale sarcinii. O copie a acestui certificat tradusa in limba engleza trebuie trimisa in avans la departamentul Special Services.

La bordul vaselor Azamara sunt bineveniti pasageri de toate varstele, insa sunt descurajate familiile in a calatori cu copii sub 18 ani, deoarece ambianta vaselor si experientele de la bord sunt destinate doar adultilor. La bord nu exista activitati pentru copii, iar serviciile de baby-sitting nu sunt disponibile.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

CHELTUIELI LA BORD

Ajunsi la bordul navei Azamara veti primi cardul de acces in cabina – Azamara KeyCard. Acesta poate fi utilizat pentru inregistrarea tuturor serviciilor care vor fi achizitionate de la bord precum si pentru plata “cashless” (fara bani).

Pentru a activa cardul Azamara KeyCard, este necesara o carte de credit pentru garantie (American Express, Optima, MasterCard, Visa, Discover, Diner’s Club) sau depunerea unei sume in numerar in USD (ar fi recomandat) la biroul de relatii cu clientii, pentru care veti primi o chitanta.

Consumul acestui depozit presupune o noua reincarcare a cardului pentru a putea face alte cumparaturi la bord.

Daca doriti sa schimbati forma de plata agreata initial (carte de credit sau cash), o puteti face la biroul de relatii cu clientii.

**Daca se doreste inregistrarea cartii de credit pentru cheltuielile la bord, de stiut : Ca si in cazul hotelurilor de pe uscat, oaspetii se pot astepta sa vada o suma initiala de 100 USD blocata pe cardul lor de credit, ca si garantie, pentru a asigura fonduri pentru achizitiile anticipate la bord. Achizitiile care depasesc 100 USD vor genera retineri suplimentare, care pot reduce creditul Dvs disponibil. Sumele retinute, in genere, sunt eliberate in momentul in care se termina croaziera Dvs; cu toate acestea, unele pot ramane blocate pana la 30 de zile. Azamara® nu controleaza cat timp raman blocate aceste sume, banca dvs. sau institutia financiara stabileste durata acestor retineri. Daca inregistrati un card si apoi, in timpul navigarii, decideti sa schimbati cu un alt card sau cu numerar, puteti inca sa mai vedeti retineri pe cardul folosit initial.

Preturile practicate la bordul vasului sunt in USD, dar se poate achita si in EUR, conversia facandu-se la paritatea vasului. La orice achizitie indiferent daca este bautura, serviciu special sau bun material se aplica automat o taxa intre 7 si 18% la tarifele afisate.

Aveti incluse in tariful croazierei, taxele pentru serviciile oferite la bord de catre asistentul de cabine si de personalul din barurile si restaurantele de la bord. Nu sunt insa incluse taxele pentru serviciile oferite la spa – astfel pentru aceste servicii, se va adauga automat o taxa de 18% din valoarea serviciului, pe contul Dvs. de cheltuieli de la bord.

Pentru fiecare achizitie, primiti o chitanta in momentul cumpararii. Un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. il primiti cu o seara inainte de debarcare sau puteti consulta in orice moment pe televizorul Dvs. interactiv din cabina, situatia cheltuielilor de pe contul Dvs. deschis la bord.

La bordul vasului de croaziera sunt disponibile aparate ATM, de unde puteti extrage numerar de pe card, contra unui comision.

Magazinele duty free de la bord sunt inchise pe perioada sederii vasului in port, ele fiind deschise doar cand vasul se afla in larg. In zilele pe mare, magazinele sunt deschise toata ziua.

Cetatenii romani nu isi vor putea  recupera TVA-ul pe itinerariile cu plecare/sosire in una din tarile Uniunii Europene intrucat Romania este tara membra UE.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

SERVICII EXTRA

Pe vasele Azamara, telefoanele mobile functioneaza la sol in roaming in aria de acoperire a retelelor GSM, iar pe timpul navigarii, in sistemul CELLULAR AT SEA asigurat prin sistemul de relee de la bordul vasului. Aceste servicii sunt contra cost.

La bordul navelor Azamara, exista un internet cafe “In Touch” – aici, accesul la internet este contra cost, disponibil 24 de ore /pe zi, din ziua imbarcarii pana la ora 06:00 am, in ziua debarcarii. Accesul la WIFI de asemenea, este disponibil pe nava, insa trebuie avute device-uri compatibile (laptopul sa aiba o placa de retea wireless; pentru computer Apple, browserul Sahari trebuie sa aiba versiunea 3.0 sau superioara).

Pot fi achizitionate pachete de internet de 60 minute, de 1 zi sau „Full Voyage Unlimited” la bordul navei sau online (sunt nerambursabile, chiar si in cazul minutelor ramase neconsumate). Pachetele de internet pot fi achizitionate inainte de croaziera prin intermediul formularului din sectiunea Onboard Packages si se achita cu cartea de credit.

Va recomandam sa descarcati gratuit aplicatia Azamara App din AppStore sau Google Play.

Este disponibila momentan, pentru vasul Azamara Pursuit. Prin intermediul acestei aplicatii, odata ajunsi la bordul vasului veti putea verifica programul activitatilor pe toata durata croazierei, direct de pe telefonul smart sau Ipad-ul Dvs.

Pentru orientarea la bordul vasului, aveti la dispozitie ecranele interactive, care va mentioneaza atat locatia in care va aflati, cat si cea spre care doriti sa va indreptati. 

La bordul vasului exista centru medical pentru urgente, care dispune de un doctor generalist si cel putin o asistenta medicala. Serviciile medicale si proviziile de medicamente de la bord sunt foarte limitate, de aceea va recomandam sa aveti asupra Dvs. o cantitate rezonabila de medicamente de care aveti nevoie. Orice consultatie sau tratament la centrul medical este contra cost. Daca aveti asigurare medicala, la intoarcerea in tara puteti deschide dosar la asigurator pentru decontare, insa trebuie sa pastrati orice document justificativ primit la bord (ex. diagnostic, tratament, extras de cont, desfasuratorul cheltuielilor la bord etc). Pentru mai multe informatii referitoare la decontarea cheltuielilor medicale de la bordul vasului va rugam sa va adresati asiguratorului Dvs.

Numerele de telefon si adresa centrului medical sunt indicate in fiecare cabina. Programul poate fi consultat la receptia (biroul de relatii cu clientii) vasului sau in programul zilnic din cabina. De regula, centrul medical este deschis intr-un anumit interval orar. In caz de asistenta medicala de urgenta, va fi suficient sa informati receptia despre problemele de sanatate aparute.

La bordul vaselor, exista un centru SPA The Sanctum unde puteti beneficia, contra cost, de tratamente variate oferite de cei mai buni esteticieni si terapeuti: masaj clasic, masaj remodelator, hidromasaj, ritualuri spa, tratamente faciale si chiar albirea dintilor. Acest centru detine si o terasa cu piscina pentru talazoterapie.

Serviciile le puteti achizitiona de la bordul vasului.

Pasagerii care utilizeaza serviciile Spa trebuie sa aiba cel putin 18 ani.

Daca ati facut rezervarea excursiilor optionale pe site-ul www.azamara.com cu minim 4 zile inainte de inceperea croazierei atunci veti primi voucherele pentru excursiile optionale rezervate in cabina. Pe fiecare voucher veti avea mentionate ora si locul de plecare in excursia optionala rezervata. Plata trebuie facuta in EUR, la momentul rezervarii si veti achita cu cartea de credit.

Excursiile optionale pot fi rezervate in limita disponibilitatii si la bordul vasului la biroul Land Discoveries Desk si se vor achita prin intermediul contului de cheltuieli deschis la bord, in USD.

Excursiile optionale se pot anula fara penalizari cu minim 48 de ore inainte ca vasul sa ajunga in portul respectiv. Excursiile optionale care implica bilete de tren sau de avion, sedere la hotel sau evenimente speciale pot avea taxe de penalizare diferite.

Pasagerii de la bordul vaselor Azamara au acces gratuit la centrul de spalatorie cu autoservire. Serviciile de curatatorie si calcarea diverselor piese de imbracaminte sunt contra cost. Nu puteti aduce fier de calcat la bordul vasului.

La bordul vasului se afla servicii de coafor, beauty salon. In cazul anularii unei programari efectuate pentru tratamente, coafor, masaj, spa etc. se aplica o taxa de penalizare.

Varsta minima pentru a juca la cazinou este de 18 ani. Plata la cazinou se face in numerar in USD, moneda oficiala la bordul vasului. Plata cash se face la ghiseu si se primesc in schimb jetoane. Este permisa de asemenea plata cu cartea de credit sau din contul de cheltuieli deschis la bord, insa in aceste 2 situatii se percepe un comision suplimentar. Cazino-ul este deschis doar cand vasul se afla in ape internationale.

*Cazinou se afla doar pe vasul Azamara Journey.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

DIVERTISMENT SI RECREERE

In industria de agrement, navele de croaziera sunt din ce in ce mai populare. Divertismentul este organizat in asa fel incat pasagerii sa se simta relaxati, fericiti, fara griji, sa existe activitati placute pentru ei pe tot parcursul zilei. Programele de seara si viata de noapte bogate sunt unul dintre avantajele croazierelor moderne.

In fiecare seara a croazierei la bordul vasului puteti participa la diverse spectacole. Orele si locatiile in care se desfasoara reprezentatiile sunt mentionate in programul zilnic Pursuits.

Azamara ofera gratuit un eveniment AzAmazing EveningSM pe fiecare croaziera de minim 7 nopti (mai putin pe croazierele transoceanice). Acest eveniment exclusivist este creat pentru a oferi oaspetilor posibilitatea sa interactioneze mai profund cu traditiile si cultura locala. Evenimentul AzAmazing este gratuit si se rezerva ca o excursie optionala (fie online cu pana la 5 zile inainte de inceperea croazierei, fie la bordul vasului). Va rugam sa aveti in vedere ca daca rezervati acest eveniment si nu mai doriti sa participati este necesar sa anulati participarea pana la ora 22:00 cu o zi inainte de eveniment. Pasagerii care nu procedeaza la anularea evenimentului si nici nu participa la el, vor avea o penalizare intre 100 USD si 200 USD de persoana (in functie de complexitatea evenimentului); aceasta penalizare nu poate fi achitata folosind creditul la bord.

Excursiile optionale au 3 niveluri de dificultate: usor, moderat si intens, care sunt indicate printr-un simbol care apare in descrierea fiecarei excursii.

In cazul in care doriti sa rezervati doua sau mai multe excursii in acelasi port, in aceeasi zi, se recomanda sa fie o diferenta de minim o ora intre terminarea primei excursii si inceperea celei de-a doua.

Uneori, turistii isi exprima teama ca se vor plictisi la bord, in special, in zilele pe mare. Trebuie sa recunoastem ca o serie de activitati la bord pot intr-adevar parea mai putin accesibile pentru pasageri din cauza barierei lingvistice.

La bordul vaselor Azamara, va puteti petrece timpul in Card Room, jucand o partida de Bridge sau alte jocuri cu carti, sa va delectati cu o carte buna in eleganta biblioteca, sa jucati o partida de tenis de masa, sa luati lectii de dans sau sa va relaxati la shopping. Pe vase, exista, de asemenea, o pista de jogging, sala de fitness, piscine si jacuzzi –  toate incluse in tariful croazierei.

La bordul vaselor Azamara, se organizeaza “White Night Party” – petrecere cu un bufet deosebit, vinuri din partea casei si live band, care se desfasoara cel putin o data pe durata unei croaziere, daca permite vremea. Pentru aceasta petrecere, se recomanda tinuta alba, dar nu este obligatorie.

TOT CE TREBUIE SA STITI DESPRE

DEBARCARE

In ultima seara a croazierei trebuie facuta lichidarea contului de cheltuieli deschis la bordul vasului.

Daca ati lasat garantie un depozit cash, va recomandam sa faceti check-out-ul pentru cabina la biroul de relatii cu clientii, pana la ora 22.00.

Check-out-ul poate fi facut si a doua zi dimineata, insa, in acest caz, va rugam sa tineti cont de cozile care se pot forma.

Daca ati ales sa garantati cu cartea de credit, veti primi in cabina un extras cu sumarul cheltuielilor. Pe baza acestui extras, se va face debitarea automata a cardului Dvs.

Bagajele de cala se pregatesc si se lasa in fata cabinei inainte de miezul noptii.

Atentie:  toate obiectele ascutite, sticle cu lichide, care pot fi oprite la controlul de securitate din aeroport, este bine sa fie introduse in bagajele de cala.

Veti primi etichetele pe care trebuie sa le atasati fiecarui bagaj de cala.

Va rugam sa eliminati toate etichetele vechi, pe care le aveti atasate de aceste bagaje.

Bagajele vor fi debarcate si depozitate in terminalul de sosire din port, de unde le recuperati a doua zi. Bagajele vor fi grupate/ordonate in functie de puntea pe care ati avut cabina. Va recomandam sa completati corect numele si adresa pe fiecare eticheta in parte si sa nu va uitati niciun obiect personal in cabina sau pe vas, deoarece nu exista serviciu de reclamatii si recuperare a obiectelor uitate in ziua debarcarii.

Debarcarea se va face in anumite intervale orare, in functie de culoarea etichetelor de bagaje. Aceste informatii le gasiti in programul zilnic „Pursuits”.

In ziua debarcariitoti pasagerii trebuie sa coboare de pe vas, cel tarziupana la ora 09:00 am.

Va dorim o croaziera cat mai placuta!

Nu ati gasit informatiile necesare?

Ne puteti scrie completand formularul de mai jos

avem cea mai bogata experienta in croaziere si scriem despre asta

blogul nostru

Destinații de vacanta

Royal Caribbean lanseaza noi itinerarii in Asia

Pentru sezonul 2024-2025, croazierele cu plecare din China se anunta mai indraznete ca oricand. Revolutionarul Spectrum of the Seas revine in zona pentru a oferi itinerarii imersive in Japonia. Indragita clasa de vase Quantum, plina de senzatii si emotii, vine cu itinerarii epice de 4-7 nopti catre porturi emblematice.

Citeste mai mult »
WeCreativez WhatsApp Support
Doriti sa aflati mai multe despre croazierele Royal Caribbean, Celebrity Cruises sau Azamara?
👋 Buna ziua! Suntem aici pentru a va consilia in alegerea croazierei potrivite!