Informatii utile croaziere Royal Caribbean International

Pentru propria Dvs. siguranta, va recomandam ca valabilitatea pasapoartelor sa fie mai mare de 6 luni de la data terminarii croazierei. Sunteti, de asemenea, direct responsabil sa va asigurati ca atat Dvs. cat si cei cu care calatoriti, aveti toate documentele necesare: pasapoarte, vize si vaccinuri pentru tarile din itinerariu si ca acestea sunt valabile si corecte. Va rugam sa verificati reglementarile referitoare la vize direct la ambasadele tarilor pe care urmeaza sa le vizitati in timpul croazierei. Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinatii intra, de asemenea, in responsabilitatea Dvs.

In vederea emiterii documentelor de croaziera este necesara inregistrarea online. Aceasta se face pe www.royalcaribbean.com la sectiunea Already Booked / Online Check-in, care se acceseaza introducand numele de familie, numarul de rezervare, numele vasului si data imbarcarii. In aceasta sectiune este necesar sa fie introduse unele informatii personale precum adresa, un numar de telefon si o adresa de e-mail, unde puteti fi contactati in caz de urgenta inainte de croaziera, numerele pasapoartelor si datele de expirare ale acestora, numele si numarul de telefon ale unei persoane care ramane in tara si care poate fi contactata in caz de urgenta, modalitatea de plata a cheltuielilor suplimentare care vor fi facute la bordul vasului, etc. Pe anumite vase veti putea incarca in timpul procesului de inregistrare online si fotografia Dvs., simplificand astfel procesul de imbarcare la sosirea Dvs. in port.

Dupa ce terminati inregistrarea online, veti putea printa cartea de imbarcare (SetSail Pass-ul), apoi cu circa 30 zile inainte de plecare, noi vom emite documentele de croaziera care sunt electronice si le veti primi pe e-mail.

Tot pe site-ul www.royalcaribbean.com la sectiunea Already Booked / Cruise Planner, puteti sa achizitionati excursii optionale, pachete de bauturi, pachete de internet, spa sau puteti sa va faceti rezervari la spectacole sau la restaurantele cu specific de la bordul vasului. Toate aceste achizitii se achita in EUR cu cartea de credit, iar confirmarea serviciilor o veti primi de la compania de croaziere pe e-mail.

Femeile insarcinate sunt binevenite la bordul vaselor Royal Caribbean International®, dar numai daca nu au intrat in cea de-a 23-a saptamana de sarcina la inceputul sau in timpul croazierei. Pentru a putea fi imbarcate trebuie sa prezinte un certificat de la doctor care sa ateste starea de sanatate si numarul de saptamani ale sarcinii. O copie a acestui certificat tradusa in limba engleza trebuie trimisa in avans la departamentul Special Services.

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a rezerva o croaziera sau a ocupa singur o cabina este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) si Canada sau care includ una din aceste destinatii, o persoana sub 21 de ani nu poate sa rezerve o croaziera sau sa ocupe singura o cabina, cu exceptia cazului in care este insotita de o persoana care a implinit deja varsta de 21 ani. Orice minor sub 18 ani care nu calatoreste in compania parintilor sai trebuie sa fie acompaniat de o persoana adulta (18 ani in cazul itinerariilor din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda, respectiv 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico si Canada sau care includ una din aceste destinatii) si trebuie sa prezinte in momentul imbarcarii o scrisoare notariala legalizata in limba engleza prin care cel putin unul dintre parinti isi da acordul cu privire la calatoria minorului si autorizeaza persoana care il insoteste pe minor sa semneze in cazul aplicarii tratamentului de urgenta recomandat de doctorul de la bordul vasului. Daca aceasta dovada scrisa nu este prezentata, accesul la bord al minorului in cauza nu va fi permis. Compania de croaziera nu poate fi considerata responsabila pentru niciun fel de costuri suplimentare ce pot aparea ca rezultat al neprezentarii unei scrisori de autorizare care sa permita accesul minorului la bord. Compania nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio suma de bani unui minor, al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.
Suplimentar, pentru a putea practica anumite activitati sportive la bordul vasului (care variaza in functie de clasa, exemplu: perete de catarare, patinaj, role, simulator de surf, tiroliana, Ripcord by iFly, capsula North Star, etc.) este necesar sa se mentioneze in scrisoarea notariala faptul ca adultul are drept de semnatura pentru autorizarea desfasurarii acestor activitati de catre minorul in cauza.
Va rugam sa luati la cunostinta ca parintii sau tutorii legali care calatoresc cu un minor cu un nume diferit decat al acestora, sunt obligati sa prezinte un document oficial legalizat in limba engleza (certificate de nastere/divort etc), pentru a dovedi ca sunt parintii/tutorii copiilor in cauza.
Varsta minima pentru ca infantii sa fie acceptati la bord este de sase (6) luni la data plecarii in croaziera cu exceptia croazierelor transatlantice, transpacifice, in Hawaii, Australia, Noua Zeelanda sau orice croaziera care are 3 zile consecutive pe mare, unde varsta minima este de douasprezece (12) luni. Sanatatea si securitatea pasagerilor constituie prioritatea numarul unu a companiei de croaziere, ca urmare, luand in considerare facilitatile, echipamentele si personalul medical limitate de la bordul vasului, compania de croaziera nu poate accepta derogari sau exceptii de la aceste reguli.

Limita maxima a bagajului ce poate fi adus la bordul vasului este de 90 kg / pasager. Nu uitati insa ca si companiile aeriene au restrictiile lor referitoare la cantitate, marimea sau greutatea bagajului acceptat fara plata unei taxe suplimentare.
Va rugam sa va asigurati ca toate obiectele Dvs. importante sau de valoare (medicamente, bijuterii, obiecte fragile, documente de calatorie sau alte documente importante, echipamente electronice, telefon mobil, laptop etc) se afla in bagajul de mana si nu in cel de cala si nu sunt lasate nesupravegheate in cabina ori in alta parte a vasului. Pentru siguranta, aceste obiecte pot fi depozitate la biroul de relatii cu clientii sau in miniseiful din cabina. Compania de croaziera nu isi asuma nicio responsabilitate pentru obiectele ce nu au fost depozitate la biroul de relatii cu clientii.
Nu aveti voie sa includeti in bagaj si nici sa aduceti la bord vreun obiect considerat periculos sau ilegal (de ex. arme, bombe, droguri, animale, obiecte inflamabile etc). Telefoanele Samsung Galaxy Note 7, cafetierele sau fierul de calcat nu sunt acceptate la bordul vasului din motive de securitate. Daca doriti, va este permis accesul la bordul vasului cu placa de indreptat parul, conditia este sa fie adusa la bordul vasului in bagajul de cala. Daca compania sau capitanul considera ca intr-o cabina ar putea exista obiecte sau substante interzise ne rezervam dreptul de a verifica aceasta cabina si de a confisca respectivele obiecte sau substante. Avand in vedere noile reglementari aeroportuare privind imbunatatirea masurilor de securitate, va rugam sa va asigurati ca orice obiect ascutit inclusiv foarfece, lame de ras, unghiere, pensete, cutite si altele, vor fi impachetate in bagajul de cala.

La sosirea in port predati bagajele pe care trebuie sa fie atasate etichetele cu detaliile Dvs., primite de la personalul de la check-in. Bagajele va vor fi livrate la cabina dupa plecarea vasului din port. Daca nu le-ati primit pana la ora 21.00, trebuie sa sesizati biroul de relatii cu clientii. In momentul imbarcarii puteti pastra doar bagajele de mana.

Documentele necesare de prezentat la check-in sunt: Pasaportul, SetSail Pass-ul (cartea de imbarcare) pe care trebuie sa il semnati si pe care aveti mentionat numarul cabinei Dvs., formularul de sanatate care se completeaza in port si care atesta starea Dvs. de sanatate si in port vi se va face o fotografie (asta numai in cazul in care nu ati incarcat deja poza Dvs in timpul procesului de inregistrare online check-in). Daca ati ales ca forma de plata cartea de credit, atunci la imbarcare va trebui sa prezentati si cartea de credit cu care veti achita toate cheltuielile suplimentare de la bordul vasului.

La check-in primiti cardul de acces SeaPass® sau veti regasi acest card in fanta cabinei Dvs, daca va imbarcati pe unul din vasele SMART din flota Royal Caribbean International®. Daca ati setat contul de cheltuieli la bordul vasului pentru plata cash, atunci dupa imbarcare va trebui sa mergeti la biroul de relatii cu clientii si sa depuneti un depozit in USD.

Daca doriti sa schimbati forma de plata agreata initial (carte de credit sau cash) puteti face acest lucru la biroul de relatii cu clientii. Va atentionam ca exista posibilitatea sa nu puteti utiliza cartile de credit emise de bancile din Romania (cartile de debit nu sunt acceptate), la bordul vasului de croaziera sunt insa disponibile aparate ATM, de unde puteti extrage numerar de pe card contra unui comision.

Capitanul sau doctorul de pe vas pot refuza imbarcarea oricarei persoane pe care o considera inapta sa calatoreasca sau daca considera ca aceasta reprezinta un risc pentru cei din jur. In acest caz, compania de croaziera nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Preturile practicate la bordul vasului sunt in USD, dar plata se poate face si in EUR, iar conversia se face la paritatea vasului. La orice achizitie, indiferent daca este bautura, serviciu special sau bun material, se aplica automat o taxa intre 7 si 18% la tarifele afisate. Pentru fiecare achizitie primiti o chitanta in momentul cumpararii, un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. il primiti cu o seara inainte de debarcare sau puteti consulta in orice moment pe televizorul Dvs. interactiv din cabina situatia cheltuielilor de pe contul Dvs. deschis la bord.,

Acest sistem de plata “fara bani” la bordul vaselor utilizeaza cardul de cabina primit la imbarcare (denumit SeaPass card) pentru inregistrarea tuturor serviciilor care vor fi achizitionate de la bord. Pentru a activa SeaPass card-ul, se solicita o carte de credit pentru garantie (American Express, Optima, Mastercard, Visa, Discover, Diner’s Club) sau depunerea unei sume cash in USD (ar fi recomandat) la biroul de relatii cu clientii. Veti primi o chitanta pentru suma achitata. Suma recomandata este de 200 USD/cabina pentru o croaziera de 2-5 nopti, 500 USD/cabina pentru croazierele de 6-8 nopti, 900 USD/cabina pentru croazierele mai lungi de 9 nopti (consumul acestui depozit presupune o noua reincarcare a cardului pentru a putea face alte cumparaturi la bord).
Va rugam sa notati ca in cazul achitarii cu cartea de credit este posibil ca unele sume sa ramana blocate pe card chiar si dupa ce compania de croaziera va face decontarea cheltuielilor. Deblocarea acestor sume poate dura pana la 30 zile, in functie de tipul cardului si banca emitenta.

Cardul de acces SeaPass pe care il primiti este foarte important pentru ca indeplineste 3 functii:

– este cheia cabinei Dvs.

– documentul pe baza caruia va este permisa coborarea/urcarea pe vas la fiecare destinatie din itinerariu

– este cartea de credit virtuala pentru toate cheltuielile suplimentare de pe vas (bauturi, tratamente spa, fotografii, cumparaturi, internet, casino, restaurante cu specific, telefoane, room service etc). Pentru fiecare achizitie primiti o chitanta in momentul cumpararii, iar un desfasurator al tuturor cheltuielilor Dvs. va va fi transmis cu o seara inainte de debarcare. Atentie: nu pierdeti acest card pentru ca orice re-emitere va fi facuta contra cost!

Dupa verificarea desfasuratorului, suma finala va fi debitata automat de pe cartea Dvs. de credit sau se va deduce din depozitul cash. In cazul unei diferente, veti plati in plus sau veti primi restul corespunzator. Preturile practicate la bordul vasului sunt in USD, dar plata se poate face si in EUR. La orice achizitie indiferent daca este bautura, serviciu special sau bun material se aplica automat o taxa intre 7 si 18% la tarifele afisate.

Va recomandam sa descarcati gratuit aplicatia Royal iQ din iTunes sau Google Play. Prin intermediul acestei aplicatii, odata ajunsi la bordul vasului veti putea verifica programul activitatilor pe toata durata croazierei direct de pe telefonul smart sau Ipad-ul Dvs. De asemenea, utilizand aceasta aplicatie, dar numai pe vasele SMART din flota Royal Caribbean International® puteti urmari traseul bagajelor Dvs. in timp real.

Pentru orientarea la bordul vasului aveti la dispozitie ecranele interactive care va mentioneaza atat locatia in care va aflati, cat si cea spre care doriti sa va indreptati. 

Pe toate vasele se obisnuieste sa se ofere o taxa pentru serviciile la bordul vasului personalului care contribuie la confortul Dvs. in timpul croazierei si care poate fi inclusa in tarif. Daca nu o aveti inclusa in tarif si nu ati preplatit-o, atunci aceasta taxa se va adauga automat in contul SeaPass la sfarsitul fiecarei zile a croazierei. Valoarea acestei taxe pentru servicii la bord care se plateste la bordul vasului este de 14.5 USD/persoana/zi (si de 17.5 USD/persoana/zi pentru pasagerii cazati in apartamente). In plus, se adauga automat in contul Dvs. SeaPass o taxa de serviciu de 18% pentru bauturile achizitionate in baruri si pentru tratamentele de infrumusetare de la bordul vasului. Cei care decid sa plateasca pe vas taxele pentru serviciile la bord vor face plata in USD.

Inainte de plecarea vasului din port este obligatorie participarea la exercitiul de salvare in caz de urgenta la bord Muster Drill. In momentul in care capitanul anunta pe vas inceperea exercitiului, trebuie sa mergeti la statia desemnata pentru cabina Dvs., avand asupra Dvs. cardul SeaPass pe care l-ati primit la imbarcare si care va fi scanat de personalul de la bordul vasului.

Masa de seara (cina) se poate servi in restaurantul principal. Meniul este „à la carte”, iar bauturile incluse sunt apa la carafa si cafeaua normala (regular). Toate celelalte bauturi (alcoolice sau nealcoolice, inclusiv apa imbuteliata si specialitatile de cafea) se platesc separate, cu exceptia cazului in care ati achitat unul din pachetele de bauturi disponibile.

Restaurantul principal este, de asemenea, deschis pentru servirea micului dejun sau a pranzului, dar orarul de functionare difera in zilele pe mare si atunci cand vasul ancoreaza in fiecare port din itinerariu. Micul dejun si pranzul sunt „à la carte”.

In serile formale, tinuta este obligatorie pentru servirea cinei in restaurantul principal. Daca insa preferati o tinuta mai lejera in acele seri, puteti servi cina in restaurantul cu autoservire Windjammer. 

Pe durata intregii croaziere, nu este permis accesul in restaurantul principal sau in cele cu specific in pantaloni scurti, maieu si papuci.

In functie de durata croazierei exista un numar diferit de nopti formale pentru care se recomanda tinuta corespunzatoare: durata croaziera 3-5 nopti: o noapte formala, durata croaziera 6-9 nopti: doua nopti formale si durata croaziera de peste 10 nopti: trei nopti formale.

Ţinuta formala: rochie de seara sau tinuta de cocktail pentru doamne, costum cu cravata sau papion pentru domni.

Ţinuta casual: pantaloni lungi, camasi sport, exclus pantaloni scurti si papuci.

Optional si in restaurantul Windjammer se pot servi micul dejun, pranzul si cina in sistem bufet si cu autoservire. In acest restaurant aveti posibilitatea sa va autoserviti cu apa, cafea la dozator, ice tea si limonada in timpul meselor. In acest restaurant mesele nu sunt fixe, oaspetii se pot aseza unde doresc in functie de disponibilitate.

Cina se poate servi in restaurantul Windjammer in sistem bufet unde nu exista recomandare pentru o anumita tinuta.

Room service pe vasele Royal Caribbean International® se taxeaza cu 7,95 USD pe comanda, plus 18% taxa de serviciu. Puteti comanda pe baza meniului prezentat in cabina, in versiunea tiparita si/sau in versiunea afisata pe ecranul televizorului. Nu sunt incluse bauturile in acest serviciu, acestea achitandu-se separat. Pentru micul dejun (american si continental) trebuie sa completati formularul pe care il aveti in cabina, cu o seara inainte. Micul dejun continental este gratuit, micul dejun american este contra cost. Room service-ul e gratuit pentru pasagerii cazati in apartamente Grand sau apartamente superioare acestei categorii.

In fiecare seara veti primi in cabina un program al zilei urmatoare (Cruise Compass) unde gasiti toate informatiile cu privire la portul unde va ancora vasul, prognoza meteo, activitatile sportive, spectacolele si evenimentele care au loc la bordul vasului, inclusiv programul si locatia tuturor restaurantelor, precum si alte informatii. Va rugam sa respectati cu strictete orele de imbarcare in fiecare port vizitat mentionat pe programul zilnic „Cruise Compass”, deoarece vasul nu isi modifica programul de plecare sub niciun motiv si cei care intarzie nu vor mai fi acceptati la bord peste ora limita anuntata. Ora pe care trebuie s-o aveti in vedere in orice port este ora vasului si nu ora locala a fiecarei destinatii din itinerariu.

Daca ati facut rezervarea excursiilor optionale pe site-ul www.royalcaribbean.com cu minim 4 zile inainte de inceperea croazierei, atunci veti primi voucherele pentru excursiile optionale rezervate, in cabina. Pe fiecare voucher, veti avea mentionate ora si locul de plecare in excursia optionala rezervata. Plata trebuie facuta la momentul rezervarii si veti achita cu cartea de credit. Anularea sau modificarea excursiilor optionale rezervate pe site, fara penalizare, trebuie facuta cu minim 2 zile inainte de inceperea croazierei. Pentru excursiile care implica bilete de avion sau tren etc, anularea se face cu 30 de zile inainte de inceperea croazierei.

Daca nu ati optat pentru rezervarea excursiilor optionale pe site cu minim 4 zile inainte de inceperea croazierei, puteti sa faceti rezervarea acestora la bordul vasului la biroul Explorations, in functie de disponibilitate.

Excursiile optionale au 3 niveluri de dificultate: usor, moderat si intens, care sunt indicate printr-un simbol care apare in descrierea fiecarei excursii.

Pentru excursiile care se fac consecutiv in acelasi port se recomanda sa fie o diferenta de o ora intre o excursie si alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute intre 2 excursii consecutive.

Pasagerii au dreptul sa aduca la bordul vasului, in ziua imbarcarii, maxim doua sticle de vin sau sampanie de 750ml/cabina. Fiecare sticla trebuie sa aiba sigla originala a producatorului si sa nu fie contrafacuta. Pasagerii nu au voie sa consume bautura personala in locurile publice (doar in cabina), altfel vor plati o taxa de 15 USD/ sticla (corkage fee). Bautura alcoolica cumparata de la bordul vasului sau in timpul debarcarii in porturile vizitate va va fi livrata in cabina in ultima seara a croazierei.
La bordul vaselor varsta minima pentru consumul de bauturi alcoolice depinde de itinerariul croazierei. Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a putea consuma bauturi alcoolice este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) si Canada sau pe itinerariile care includ una dintre aceste destinatii nu se vand sau servesc bauturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Varsta se stabileste in functie de varsta avuta in momentul inceperii croazierei.
Bauturile disponibile in minibar-ul cabinei Dvs. vor fi taxate pe contul de cheltuieli deschis la bordul vasului la tariful afisat in cabina.

Pe vasele Royal Caribbean International® nu se permite fumatul pe balcon sau in cabina. Fumatul (inclusiv a tigarilor electronice) nu este permis nici in restaurante, teatru, holuri sau coridoare, pentru fumatori existand zone special amenajate care sunt mentionate in programul zilnic “Cruise Compass”, numai in locuri exterioare. Ţigarile, trabucurile si pipele trebuie stinse corespunzator si, in niciun caz, aruncate peste bord. Incalcarea acestor prevederi presupune o amenda de 250 USD. Trebuie sa aveti minim 18 ani impliniti pentru a putea cumpara tutun de la magazinele de la bordul vasului.

La bordul vasului se afla servicii de coafor, beauty salon. In cazul anularii unei programari efectuate pentru tratamente, coafor, masaj, spa etc. se aplica o taxa de penalizare.

La bordul vasului exista centru medical pentru urgente care dispune de un doctor generalist si 2 asistente medicale. Serviciile medicale si proviziile de medicamente de la bord sunt foarte limitate, de aceea va recomandam sa aveti asupra Dvs. o cantitate rezonabila de medicamente de care aveti nevoie. Orice consultatie sau tratament la centrul medical este contra cost. Daca aveti asigurare medicala, la intoarcerea in tara puteti deschide dosar la asigurator pentru decontare, insa trebuie sa pastrati orice document justificativ primit la bord (ex. diagnostic, tratament, extras de cont, desfasuratorul cheltuielilor la bord etc). Pentru mai multe informatii referitoare la decontarea cheltuielilor medicale de la bordul vasului va rugam sa va adresati asiguratorului Dvs.

La bordul vasului exista un serviciu de spalatorie /calcatorie contra cost (nu aveti voie sa aduceti la bord fier de calcat.)

Magazinele duty free sunt inchise cat vasul este in port, ele fiind deschise de la 19.30 pana la ora 23.00. In zilele pe mare, magazinele sunt deschise toata ziua.
Romania fiind membra UE nu va puteti recupera TVA-ul pe itinerariile cu plecare/sosire in una din tarile Uniunii Europene.

Pe vasele Royal Caribbean International® telefoanele mobile functioneaza la sol in roaming in aria de acoperire a retelelor GSM, iar pe timpul navigarii in sistemul CELLULAR AT SEA asigurat prin sistemul de relee de la bordul vasului.

Exista la bordul vasului internet café deschis 24 de ore sau puteti folosi reteaua de internet Royal-wifi. Tariful este de cca 20 USD/zi/aparat, iar pachetele pot fi achizitionate fie la bord, fie pe site-ul www.royalcaribbean.com cu minim 4 zile inainte de plecarea in croaziera. La bord pentru acest serviciu se foloseste cardul SeaPass primit pentru a inregistra in contul cabinei Dvs. costul utilizarii internetului.
VOOM – cel mai rapid internet de pe mare – este disponibil acum pe toate cele 25 de vase inovative Royal Caribbean International® care navigheaza in destinatii din intreaga lume. VOOM va permite sa fiti permanent conectati cu cei de acasa, sa va descarcati muzica, filmele si emisiunile TV preferate si sa fiti la curent cu tot ce se intampla in lume.

Voltajul corespunzator prizelor din cabina este de 110 / 220 volti.

Varsta minima pentru a juca la cazinou este de 18 ani. Plata la cazinou se face in numerar in USD, moneda oficiala la bordul vasului, sau este permisa plata cu cartea de credit sau din contul de cheltuieli deschis la bord, insa in aceste 2 situatii se percepe un comision suplimentar. Cazino-ul este deschis doar cand vasul este in ape internationale. 

Cazinoul, impreuna cu arcada video, zona dedicata jocurilor electronice, sunt singurele care admit plata cash la bordul vasului de croaziera. Plata cash se face la ghiseul din cazinou si se primesc in schimb jetoane. La Arcada Video este disponibila si alternativa de a se deduce costul din contul de cheltuieli deschis la bordul vasului.

In fiecare seara a croazierei, la bordul vasului, puteti participa la diverse spectacole. Orele si locatiile in care se desfasoara reprezentatiile sunt mentionate in programul zilnic Cruise Compass. Puteti rezerva spectacolele de la bordul vasului folosind programul interactiv de pe televizorul din cabina sau in diverse locatii anuntate zilnic in Cruise Compass. Va rugam sa notati ca daca aveti rezervare la un spectacol va trebui sa mergeti in locatia respectiva cu minim 15 minute inainte de inceperea spectacolului; dupa acest termen rezervarile se anuleaza si locurile sunt eliberate, fiind redistribuite pe sistemul primul venit primul servit.

In ultima seara a croazierei trebuie facuta lichidarea contului de cheltuieli deschis la bordul vasului. Daca ati lasat garantie un depozit cash va recomandam sa faceti check-out-ul pentru cabina la biroul de relatii cu clientii pana la ora 22.00. Check-out-ul poate fi facut si a doua zi dimineata insa in acest caz va rugam sa tineti cont de cozile care se pot forma. Daca ati ales sa garantati cu cartea de credit veti primi in cabina un extras cu sumarul cheltuielilor. Pe baza acestui extras se va face debitarea automata a cardului Dvs.
Bagajele de cala se pregatesc si se lasa in fata cabinei inainte de miezul noptii. Atentie, toate obiectele ascutite, sticle cu lichide, care pot fi oprite la controlul de securitate din aeroport, este bine sa fie introduse in bagajele de cala. Veti primi etichetele pe care trebuie sa le atasati fiecarui bagaj de cala. Va rugam sa eliminati toate etichetele vechi pe care le aveti atasate de aceste bagaje.
Bagajele vor fi debarcate si depozitate in terminalul de sosire din port de unde le recuperati a doua zi, bagajele vor fi grupate/ordonate in functie de puntea pe care ati avut cabina. Va recomandam sa completati corect numele si adresa pe fiecare eticheta in parte si sa nu va uitati niciun obiect personal in cabina sau pe vas deoarece nu exista serviciu de reclamatii si recuperare a obiectelor uitate in ziua debarcarii.
Debarcarea se va face in anumite intervale orare in functie de culoarea etichetelor de bagaje. Aceste informatii le gasiti in programul zilnic „Cruise Compass”.In ziua debarcariitoti pasagerii trebuie sa coboare de pe vas, cel tarziupana la ora 09:00 am
Va dorim o croaziera cat mai placuta!

AZA_DG_2021

Te-ai abonat cu succes la newsletter