Informații utile croaziere Royal Caribbean International

Pentru propria Dvs. siguranţă, vă recomandăm ca valabilitatea paşapoartelor să fie mai mare de 6 luni de la data terminării croazierei. Sunteţi, de asemenea, direct responsabil să vă asiguraţi că atât Dvs. cât şi cei cu care călătoriţi, aveţi toate documentele necesare: paşapoarte, vize şi vaccinuri pentru ţările din itinerariu şi că acestea sunt valabile şi corecte. Vă rugăm să verificaţi reglementările referitoare la vize direct la ambasadele ţărilor pe care urmează să le vizitaţi în timpul croazierei. Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinaţii intră, de asemenea, în responsabilitatea Dvs.

În vederea emiterii documentelor de croazieră este necesară înregistrarea online. Aceasta se face pe www.royalcaribbean.com la secţiunea Already Booked / Online Check-in, care se accesează introducând numele de familie, numărul de rezervare, numele vasului şi data îmbarcării. În această secţiune este necesar să fie introduse unele informaţii personale precum adresa, un număr de telefon şi o adresă de e-mail, unde puteţi fi contactaţi în caz de urgenţă înainte de croazieră, numerele paşapoartelor şi datele de expirare ale acestora, numele şi numărul de telefon ale unei persoane care rămâne în ţară şi care poate fi contactată în caz de urgenţă, modalitatea de plată a cheltuielilor suplimentare care vor fi făcute la bordul vasului, etc. Pe anumite vase veţi putea încărca în timpul procesului de înregistrare online şi fotografia Dvs., simplificând astfel procesul de îmbarcare la sosirea Dvs. în port.

După ce terminaţi înregistrarea online, veţi putea printa cartea de imbarcare (SetSail Pass-ul), apoi cu circa 30 zile inainte de plecare, noi vom emite documentele de croaziera care sunt electronice si le veti primi pe e-mail.

Tot pe site-ul www.royalcaribbean.com la secţiunea Already Booked / Cruise Planner, puteţi să achiziţionaţi excursii opţionale, pachete de băuturi, pachete de internet, spa sau puteţi să vă faceţi rezervări la spectacole sau la restaurantele cu specific de la bordul vasului. Toate aceste achiziţii se achită în EUR cu cartea de credit, iar confirmarea serviciilor o veţi primi de la compania de croaziere pe e-mail.

Femeile însărcinate sunt binevenite la bordul vaselor Royal Caribbean International®, dar numai dacă nu au intrat în cea de-a 23-a săptămână de sarcină la începutul sau în timpul croazierei. Pentru a putea fi îmbarcate trebuie să prezinte un certificat de la doctor care să ateste starea de sănătate şi numărul de săptămâni ale sarcinii. O copie a acestui certificat tradusă în limba engleză trebuie trimisă în avans la departamentul Special Services.

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a rezerva o croazieră sau a ocupa singur o cabină este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada sau care includ una din aceste destinații, o persoană sub 21 de ani nu poate să rezerve o croazieră sau să ocupe singură o cabină, cu excepţia cazului în care este însoţită de o persoană care a împlinit deja vârsta de 21 ani. Orice minor sub 18 ani care nu călătoreşte în compania părinţilor săi trebuie să fie acompaniat de o persoană adultă (18 ani în cazul itinerariilor din Europa, Asia, Australia şi Noua Zeelandă, respectiv 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico şi Canada sau care includ una din aceste destinații) şi trebuie să prezinte în momentul îmbarcării o scrisoare notarială legalizată în limba engleză prin care cel puţin unul dintre părinţi îşi dă acordul cu privire la călătoria minorului şi autorizează persoana care îl însoţeşte pe minor să semneze în cazul aplicării tratamentului de urgenţă recomandat de doctorul de la bordul vasului. Dacă aceasta dovadă scrisă nu este prezentată, accesul la bord al minorului în cauză nu va fi permis. Compania de croazieră nu poate fi considerată responsabilă pentru niciun fel de costuri suplimentare ce pot apărea ca rezultat al neprezentării unei scrisori de autorizare care să permită accesul minorului la bord. Compania nu va plăti nicio compensaţie şi nu va rambursa nicio sumă de bani unui minor, al cărui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea călătoriei.
Suplimentar, pentru a putea practica anumite activităţi sportive la bordul vasului (care variază în funcţie de clasă, exemplu: perete de căţărare, patinaj, role, simulator de surf, tiroliană, Ripcord by iFly, capsula North Star, etc.) este necesar să se menţioneze în scrisoarea notarială faptul că adultul are drept de semnatură pentru autorizarea desfăşurării acestor activităţi de către minorul în cauză.
Vă rugăm să luaţi la cunoştinţă că părinţii sau tutorii legali care călătoresc cu un minor cu un nume diferit decât al acestora, sunt obligaţi să prezinte un document oficial legalizat în limba engleză (certificate de naştere/divorţ etc), pentru a dovedi că sunt părinţii/tutorii copiilor în cauză.
Vârsta minimă pentru ca infanţii să fie acceptaţi la bord este de şase (6) luni la data plecării în croazieră cu excepţia croazierelor transatlantice, transpacifice, în Hawaii, Australia, Noua Zeelandă sau orice croazieră care are 3 zile consecutive pe mare, unde vârsta minimă este de douăsprezece (12) luni. Sănătatea şi securitatea pasagerilor constituie prioritatea numărul unu a companiei de croaziere, ca urmare, luând în considerare facilităţile, echipamentele şi personalul medical limitate de la bordul vasului, compania de croazieră nu poate accepta derogări sau excepţii de la aceste reguli.

Limita maximă a bagajului ce poate fi adus la bordul vasului este de 90 kg / pasager. Nu uitaţi însă că şi companiile aeriene au restricţiile lor referitoare la cantitate, mărimea sau greutatea bagajului acceptat fără plata unei taxe suplimentare.
Vă rugăm să vă asiguraţi că toate obiectele Dvs. importante sau de valoare (medicamente, bijuterii, obiecte fragile, documente de călătorie sau alte documente importante, echipamente electronice, telefon mobil, laptop etc) se află în bagajul de mână şi nu în cel de cală şi nu sunt lăsate nesupravegheate în cabină ori în altă parte a vasului. Pentru siguranţă, aceste obiecte pot fi depozitate la biroul de relaţii cu clienţii sau în miniseiful din cabină. Compania de croazieră nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru obiectele ce nu au fost depozitate la biroul de relaţii cu clienţii.
Nu aveţi voie să includeţi în bagaj şi nici să aduceţi la bord vreun obiect considerat periculos sau ilegal (de ex. arme, bombe, droguri, animale, obiecte inflamabile etc). Telefoanele Samsung Galaxy Note 7, cafetierele sau fierul de calcat nu sunt acceptate la bordul vasului din motive de securitate. Daca doriti, va este permis accesul la bordul vasului cu placa de indreptat parul, conditia este sa fie adusa la bordul vasului in bagajul de cala. Daca compania sau capitanul considera ca intr-o cabina ar putea exista obiecte sau substante interzise ne rezervam dreptul de a verifica aceasta cabina si de a confisca respectivele obiecte sau substante. Avand in vedere noile reglementari aeroportuare privind imbunatatirea masurilor de securitate, va rugam sa va asigurati ca orice obiect ascutit inclusiv foarfece, lame de ras, unghiere, pensete, cutite si altele, vor fi impachetate in bagajul de cala.

La sosirea în port predaţi bagajele pe care trebuie să fie ataşate etichetele cu detaliile Dvs., primite de la personalul de la check-in. Bagajele vă vor fi livrate la cabină după plecarea vasului din port. Dacă nu le-aţi primit până la ora 21.00, trebuie să sesizaţi biroul de relaţii cu clienţii. În momentul îmbarcării puteţi păstra doar bagajele de mână.

Documentele necesare de prezentat la check-in sunt: Paşaportul, SetSail Pass-ul (cartea de îmbarcare) pe care trebuie să îl semnaţi şi pe care aveţi menţionat numărul cabinei Dvs., formularul de sănătate care se completează în port şi care atestă starea Dvs. de sănătate şi în port vi se va face o fotografie (asta numai în cazul în care nu aţi încărcat deja poza Dvs în timpul procesului de înregistrare online check-in). Dacă aţi ales ca formă de plată cartea de credit, atunci la îmbarcare va trebui să prezentaţi şi cartea de credit cu care veţi achita toate cheltuielile suplimentare de la bordul vasului.

La check-in primiţi cardul de acces SeaPass® sau veţi regăsi acest card în fanta cabinei Dvs, dacă vă îmbarcaţi pe unul din vasele SMART din flota Royal Caribbean International®. Dacă aţi setat contul de cheltuieli la bordul vasului pentru plată cash, atunci după îmbarcare va trebui să mergeţi la biroul de relaţii cu clienţii şi să depuneţi un depozit în USD.

Dacă doriţi să schimbaţi forma de plată agreată iniţial (carte de credit sau cash) puteţi face acest lucru la biroul de relaţii cu clienţii. Vă atenţionăm că există posibilitatea să nu puteţi utiliza cărţile de credit emise de băncile din România (cărţile de debit nu sunt acceptate), la bordul vasului de croazieră sunt însă disponibile aparate ATM, de unde puteţi extrage numerar de pe card contra unui comision.

Căpitanul sau doctorul de pe vas pot refuza îmbarcarea oricărei persoane pe care o consideră inaptă să călătorească sau dacă consideră că aceasta reprezintă un risc pentru cei din jur. În acest caz, compania de croazieră nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Preţurile practicate la bordul vasului sunt în USD, dar plata se poate face şi în EUR, iar conversia se face la paritatea vasului. La orice achiziţie, indiferent dacă este băutură, serviciu special sau bun material, se aplică automat o taxă între 7 şi 18% la tarifele afişate. Pentru fiecare achiziţie primiţi o chitanţă în momentul cumpărării, un desfăşurător al tuturor cheltuielilor Dvs. îl primiţi cu o seară înainte de debarcare sau puteţi consulta în orice moment pe televizorul Dvs. interactiv din cabină situaţia cheltuielilor de pe contul Dvs. deschis la bord.,

Acest sistem de plată “fără bani” la bordul vaselor utilizează cardul de cabină primit la îmbarcare (denumit SeaPass card) pentru înregistrarea tuturor serviciilor care vor fi achiziţionate de la bord. Pentru a activa SeaPass card-ul, se solicită o carte de credit pentru garanţie (American Express, Optima, Mastercard, Visa, Discover, Diner’s Club) sau depunerea unei sume cash în USD (ar fi recomandat) la biroul de relaţii cu clienţii. Veţi primi o chitanţă pentru suma achitată. Suma recomandată este de 200 USD/cabină pentru o croazieră de 2-5 nopţi, 500 USD/cabină pentru croazierele de 6-8 nopţi, 900 USD/cabină pentru croazierele mai lungi de 9 nopţi (consumul acestui depozit presupune o nouă reîncărcare a cardului pentru a putea face alte cumpărături la bord).
Vă rugăm să notaţi că în cazul achitării cu cartea de credit este posibil ca unele sume să rămână blocate pe card chiar şi după ce compania de croazieră va face decontarea cheltuielilor. Deblocarea acestor sume poate dura pana la 30 zile, în funcţie de tipul cardului şi banca emitentă.

Cardul de acces SeaPass pe care îl primiţi este foarte important pentru că îndeplineşte 3 funcţii:

– este cheia cabinei Dvs.

– documentul pe baza căruia vă este permisă coborârea/urcarea pe vas la fiecare destinaţie din itinerariu

– este cartea de credit virtuală pentru toate cheltuielile suplimentare de pe vas (băuturi, tratamente spa, fotografii, cumpărături, internet, casino, restaurante cu specific, telefoane, room service etc). Pentru fiecare achiziţie primiţi o chitanţă în momentul cumpărării, iar un desfăşurător al tuturor cheltuielilor Dvs. vă va fi transmis cu o seară înainte de debarcare. Atenţie: nu pierdeţi acest card pentru că orice re-emitere va fi făcută contra cost!

După verificarea desfăşurătorului, suma finală va fi debitată automat de pe cartea Dvs. de credit sau se va deduce din depozitul cash. În cazul unei diferenţe, veţi plăti în plus sau veţi primi restul corespunzător. Preţurile practicate la bordul vasului sunt în USD, dar plata se poate face şi în EUR. La orice achiziţie indiferent dacă este băutură, serviciu special sau bun material se aplică automat o taxă între 7 şi 18% la tarifele afişate.

Vă recomandăm să descărcaţi gratuit aplicaţia Royal iQ din iTunes sau Google Play. Prin intermediul acestei aplicaţii, odată ajunşi la bordul vasului veţi putea verifica programul activităţilor pe toată durata croazierei direct de pe telefonul smart sau Ipad-ul Dvs. De asemenea, utilizând această aplicatie, dar numai pe vasele SMART din flota Royal Caribbean International® puteţi urmări traseul bagajelor Dvs. în timp real.

Pentru orientarea la bordul vasului aveţi la dispoziţie ecranele interactive care vă menţionează atât locaţia în care vă aflaţi, cât şi cea spre care doriţi să vă îndreptaţi. 

Pe toate vasele se obişnuieşte să se ofere o taxă pentru serviciile la bordul vasului personalului care contribuie la confortul Dvs. în timpul croazierei şi care poate fi inclusă în tarif. Dacă nu o aveţi inclusă în tarif şi nu aţi preplătit-o, atunci această taxă se va adăuga automat în contul SeaPass la sfârşitul fiecărei zile a croazierei. Valoarea acestei taxe pentru servicii la bord care se plăteşte la bordul vasului este de 14.5 USD/persoană/zi (şi de 17.5 USD/persoană/zi pentru pasagerii cazaţi în apartamente). În plus, se adaugă automat în contul Dvs. SeaPass o taxă de serviciu de 18% pentru băuturile achiziţionate în baruri şi pentru tratamentele de înfrumuseţare de la bordul vasului. Cei care decid să plătească pe vas taxele pentru serviciile la bord vor face plata în USD.

Înainte de plecarea vasului din port este obligatorie participarea la exerciţiul de salvare în caz de urgenţă la bord Muster Drill. În momentul în care căpitanul anunţă pe vas începerea exerciţiului, trebuie să mergeţi la staţia desemnată pentru cabina Dvs., având asupra Dvs. cardul SeaPass pe care l-aţi primit la îmbarcare şi care va fi scanat de personalul de la bordul vasului.

Masa de seară (cina) se poate servi în restaurantul principal. Meniul este „à la carte”, iar băuturile incluse sunt apa la carafă şi cafeaua normală (regular). Toate celelalte băuturi (alcoolice sau nealcoolice, inclusiv apa îmbuteliată şi specialităţile de cafea) se plătesc separate, cu excepţia cazului în care aţi achitat unul din pachetele de băuturi disponibile.

Restaurantul principal este, de asemenea, deschis pentru servirea micului dejun sau a prânzului, dar orarul de funcţionare diferă în zilele pe mare şi atunci când vasul ancorează în fiecare port din itinerariu. Micul dejun şi prânzul sunt „à la carte”.

În serile formale, ţinuta este obligatorie pentru servirea cinei în restaurantul principal. Dacă însă preferaţi o ţinută mai lejeră în acele seri, puteţi servi cina în restaurantul cu autoservire Windjammer. 

Pe durata întregii croaziere, nu este permis accesul în restaurantul principal sau în cele cu specific în pantaloni scurţi, maieu şi papuci.

În funcţie de durata croazierei există un număr diferit de nopţi formale pentru care se recomandă ţinută corespunzătoare: durată croazieră 3-5 nopţi: o noapte formală, durată croazieră 6-9 nopţi: două nopţi formale şi durată croazieră de peste 10 nopţi: trei nopţi formale.

Ţinută formală: rochie de seară sau ţinută de cocktail pentru doamne, costum cu cravată sau papion pentru domni.

Ţinută casual: pantaloni lungi, cămăşi sport, exclus pantaloni scurţi şi papuci.

Opţional şi în restaurantul Windjammer se pot servi micul dejun, prânzul şi cina în sistem bufet şi cu autoservire. În acest restaurant aveţi posibilitatea să vă autoserviţi cu apă, cafea la dozator, ice tea şi limonadă în timpul meselor. În acest restaurant mesele nu sunt fixe, oaspeţii se pot aşeza unde doresc în funcţie de disponibilitate.

Cina se poate servi în restaurantul Windjammer în sistem bufet unde nu există recomandare pentru o anumită ţinută.

Room service pe vasele Royal Caribbean International® se taxează cu 7,95 USD pe comandă, plus 18% taxă de serviciu. Puteţi comanda pe baza meniului prezentat în cabină, în versiunea tiparită şi/sau în versiunea afişată pe ecranul televizorului. Nu sunt incluse băuturile în acest serviciu, acestea achitându-se separat. Pentru micul dejun (american şi continental) trebuie să completaţi formularul pe care îl aveţi în cabină, cu o seară înainte. Micul dejun continental este gratuit, micul dejun american este contra cost. Room service-ul e gratuit pentru pasagerii cazaţi în apartamente Grand sau apartamente superioare acestei categorii.

În fiecare seară veţi primi în cabină un program al zilei următoare (Cruise Compass) unde găsiţi toate informaţiile cu privire la portul unde va ancora vasul, prognoza meteo, activităţile sportive, spectacolele şi evenimentele care au loc la bordul vasului, inclusiv programul şi locaţia tuturor restaurantelor, precum şi alte informaţii. Vă rugăm să respectaţi cu stricteţe orele de îmbarcare în fiecare port vizitat menţionat pe programul zilnic „Cruise Compass”, deoarece vasul nu îşi modifică programul de plecare sub niciun motiv şi cei care întârzie nu vor mai fi acceptaţi la bord peste ora limită anunţată. Ora pe care trebuie s-o aveţi în vedere în orice port este ora vasului şi nu ora locală a fiecărei destinaţii din itinerariu.

Dacă aţi făcut rezervarea excursiilor opţionale pe site-ul www.royalcaribbean.com cu minim 4 zile înainte de începerea croazierei, atunci veţi primi voucherele pentru excursiile opţionale rezervate, în cabină. Pe fiecare voucher, veţi avea menţionate ora şi locul de plecare în excursia opţională rezervată. Plata trebuie făcută la momentul rezervării şi veţi achita cu cartea de credit. Anularea sau modificarea excursiilor opţionale rezervate pe site, fără penalizare, trebuie făcută cu minim 2 zile înainte de începerea croazierei. Pentru excursiile care implică bilete de avion sau tren etc, anularea se face cu 30 de zile înainte de începerea croazierei.

Dacă nu aţi optat pentru rezervarea excursiilor opţionale pe site cu minim 4 zile înainte de începerea croazierei, puteţi să faceţi rezervarea acestora la bordul vasului la biroul Explorations, în funcţie de disponibilitate.

Excursiile opţionale au 3 niveluri de dificultate: uşor, moderat şi intens, care sunt indicate printr-un simbol care apare în descrierea fiecărei excursii.

Pentru excursiile care se fac consecutiv în acelaşi port se recomandă să fie o diferenţă de o oră între o excursie şi alta. Sistemul de rezervare permite un interval de cca 45 minute între 2 excursii consecutive.

Pasagerii au dreptul să aducă la bordul vasului, în ziua îmbarcării, maxim două sticle de vin sau şampanie de 750ml/cabină. Fiecare sticlă trebuie să aibă sigla originală a producătorului şi să nu fie contrafăcută. Pasagerii nu au voie să consume băutura personală în locurile publice (doar în cabină), altfel vor plăti o taxă de 15 USD/ sticlă (corkage fee). Băutura alcoolică cumpărată de la bordul vasului sau în timpul debarcării în porturile vizitate vă va fi livrată în cabină în ultima seară a croazierei.
La bordul vaselor vârsta minimă pentru consumul de băuturi alcoolice depinde de itinerariul croazierei. Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a putea consuma băuturi alcoolice este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) şi Canada sau pe itinerariile care includ una dintre aceste destinaţii nu se vând sau servesc băuturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Vârsta se stabileşte în funcţie de vârsta avută în momentul începerii croazierei.
Băuturile disponibile în minibar-ul cabinei Dvs. vor fi taxate pe contul de cheltuieli deschis la bordul vasului la tariful afişat în cabină.

Pe vasele Royal Caribbean International® nu se permite fumatul pe balcon sau în cabină. Fumatul (inclusiv a ţigărilor electronice) nu este permis nici în restaurante, teatru, holuri sau coridoare, pentru fumători existând zone special amenajate care sunt menţionate în programul zilnic “Cruise Compass”, numai în locuri exterioare. Ţigările, trabucurile şi pipele trebuie stinse corespunzător şi, în niciun caz, aruncate peste bord. Încălcarea acestor prevederi presupune o amendă de 250 USD. Trebuie să aveţi minim 18 ani împliniţi pentru a putea cumpăra tutun de la magazinele de la bordul vasului.

La bordul vasului se află servicii de coafor, beauty salon. În cazul anulării unei programări efectuate pentru tratamente, coafor, masaj, spa etc. se aplică o taxă de penalizare.

La bordul vasului există centru medical pentru urgenţe care dispune de un doctor generalist şi 2 asistente medicale. Serviciile medicale şi proviziile de medicamente de la bord sunt foarte limitate, de aceea vă recomandăm să aveţi asupra Dvs. o cantitate rezonabilă de medicamente de care aveţi nevoie. Orice consultaţie sau tratament la centrul medical este contra cost. Dacă aveţi asigurare medicală, la întoarcerea în ţară puteţi deschide dosar la asigurator pentru decontare, însă trebuie să păstrati orice document justificativ primit la bord (ex. diagnostic, tratament, extras de cont, desfăşurătorul cheltuielilor la bord etc). Pentru mai multe informaţii referitoare la decontarea cheltuielilor medicale de la bordul vasului vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului Dvs.

La bordul vasului există un serviciu de spălătorie /călcătorie contra cost (nu aveţi voie să aduceţi la bord fier de călcat.)

Magazinele duty free sunt închise cât vasul este în port, ele fiind deschise de la 19.30 până la ora 23.00. În zilele pe mare, magazinele sunt deschise toată ziua.
România fiind membră UE nu vă puteţi recupera TVA-ul pe itinerariile cu plecare/sosire în una din ţările Uniunii Europene.

Pe vasele Royal Caribbean International® telefoanele mobile funcţionează la sol în roaming în aria de acoperire a reţelelor GSM, iar pe timpul navigării în sistemul CELLULAR AT SEA asigurat prin sistemul de relee de la bordul vasului.

Există la bordul vasului internet café deschis 24 de ore sau puteţi folosi reţeaua de internet Royal-wifi. Tariful este de cca 20 USD/zi/aparat, iar pachetele pot fi achiziţionate fie la bord, fie pe site-ul www.royalcaribbean.com cu minim 4 zile înainte de plecarea în croazieră. La bord pentru acest serviciu se foloseşte cardul SeaPass primit pentru a înregistra în contul cabinei Dvs. costul utilizării internetului.
VOOM – cel mai rapid internet de pe mare – este disponibil acum pe toate cele 25 de vase inovative Royal Caribbean International® care navighează în destinaţii din întreaga lume. VOOM vă permite să fiţi permanent conectaţi cu cei de acasă, să vă descărcaţi muzica, filmele și emisiunile TV preferate şi să fiţi la curent cu tot ce se întâmplă în lume.

Voltajul corespunzător prizelor din cabină este de 110 / 220 volţi.

Vârsta minimă pentru a juca la cazinou este de 18 ani. Plata la cazinou se face în numerar în USD, moneda oficială la bordul vasului, sau este permisă plata cu cartea de credit sau din contul de cheltuieli deschis la bord, însă în aceste 2 situaţii se percepe un comision suplimentar. Cazino-ul este deschis doar când vasul este în ape internaţionale. 

Cazinoul, împreună cu arcada video, zona dedicată jocurilor electronice, sunt singurele care admit plata cash la bordul vasului de croazieră. Plata cash se face la ghişeul din cazinou şi se primesc în schimb jetoane. La Arcada Video este disponibilă şi alternativa de a se deduce costul din contul de cheltuieli deschis la bordul vasului.

În fiecare seară a croazierei, la bordul vasului, puteţi participa la diverse spectacole. Orele şi locaţiile în care se desfăşoară reprezentaţiile sunt menţionate în programul zilnic Cruise Compass. Puteţi rezerva spectacolele de la bordul vasului folosind programul interactiv de pe televizorul din cabină sau în diverse locaţii anunţate zilnic în Cruise Compass. Vă rugăm să notaţi că dacă aveţi rezervare la un spectacol va trebui să mergeţi în locaţia respectivă cu minim 15 minute înainte de începerea spectacolului; după acest termen rezervările se anulează şi locurile sunt eliberate, fiind redistribuite pe sistemul primul venit primul servit.

În ultima seară a croazierei trebuie făcută lichidarea contului de cheltuieli deschis la bordul vasului. Dacă aţi lăsat garanţie un depozit cash vă recomandăm să faceţi check-out-ul pentru cabină la biroul de relaţii cu clienţii până la ora 22.00. Check-out-ul poate fi făcut şi a doua zi dimineaţă însă în acest caz vă rugăm să ţineţi cont de cozile care se pot forma. Dacă aţi ales să garantaţi cu cartea de credit veţi primi în cabină un extras cu sumarul cheltuielilor. Pe baza acestui extras se va face debitarea automată a cardului Dvs.
Bagajele de cală se pregătesc şi se lasă în faţa cabinei înainte de miezul nopţii. Atenţie, toate obiectele ascuţite, sticle cu lichide, care pot fi oprite la controlul de securitate din aeroport, este bine să fie introduse în bagajele de cală. Veţi primi etichetele pe care trebuie să le ataşati fiecărui bagaj de cală. Vă rugăm să eliminaţi toate etichetele vechi pe care le aveţi ataşate de aceste bagaje.
Bagajele vor fi debarcate şi depozitate în terminalul de sosire din port de unde le recuperaţi a doua zi, bagajele vor fi grupate/ordonate în funcţie de puntea pe care aţi avut cabina. Vă recomandăm să completaţi corect numele şi adresa pe fiecare etichetă în parte şi să nu vă uitaţi niciun obiect personal în cabină sau pe vas deoarece nu există serviciu de reclamaţii şi recuperare a obiectelor uitate în ziua debarcării.
Debarcarea se va face în anumite intervale orare în funcţie de culoarea etichetelor de bagaje. Aceste informaţii le găsiţi în programul zilnic „Cruise Compass”.În ziua debarcăriitoți pasagerii trebuie  coboare de pe vas, cel tărziupână la ora 09:00 am
Vă dorim o croazieră cât mai plăcută!

AZA_DG_2021

Te-ai abonat cu succes la newsletter