Informații utile croaziere Azamara

Pentru propria Dvs. siguranta, va recomandam ca valabilitatea pasapoartelor sa fie mai mare de 6 luni de la data terminarii croazierei. Sunteti, de asemenea, direct responsabil sa va asigurati ca atat Dvs. cat si cei cu care calatoriti, aveti toate documentele necesare: pasapoarte, vize si vaccinuri pentru tarile din itinerariu si ca acestea sunt valabile si corecte. Va rugam sa verificati reglementarile referitoare la vize direct la ambasadele tarilor pe care urmeaza sa le vizitati in timpul croazierei. Vaccinurile obligatorii pentru anumite destinatii intra, de asemenea, in responsabilitatea Dvs.

In vederea emiterii documentelor de croaziera este necesara inregistrarea online. Aceasta se face pe www.azamara.com la sectiunea Booked Guests / Online Check-in, care se acceseaza introducand numele de familie, numarul de rezervare, numele vasului si data imbarcarii. In aceasta sectiune este necesar sa fie introduse unele informatii personale precum adresa, un numar de telefon si o adresa de e-mail, unde puteti fi contactati in caz de urgenta inainte de croaziera, numerele pasapoartelor si datele de expirare ale acestora, numele si numarul de telefon ale unei persoane care ramane in tara si care poate fi contactata in caz de urgenta, modalitatea de plata a cheltuielilor suplimentare care vor fi facute la bordul vasului, etc.

Dupa ce terminati inregistrarea online veti putea printa cartea de imbarcare (Xpress Pass-ul), apoi, cu circa 30 zile inainte de plecare, noi vom emite documentele de croaziera, care sunt electronice si le veti primi pe e-mail.

Tot pe site-ul www.azamara.com la sectiunea Shore Excursions, prin linkul catre sectiunea securizata Voyage Planner,  veti putea achizitiona excursii optionale; acestea se vor achita online, in EUR, cu cartea de credit si veti primi o confirmare pe e-mail. Puteti de asemenea achizitiona pachete de bauturi (altele decat cele incluse in tariful croazierei) si pachete de vinuri imbuteliate sau pachete de internet, folosind formularul din sectiunea Onboard Packages / Book Online. Prin intermediul acestui formular, veti trimite la companie ce doriti sa achizitionati, iar ulterior veti fi contactati prin e-mail sau telefonic pentru efectuarea platii cu o carte de credit. 

Femeile insarcinate sunt binevenite la bordul vaselor Azamara , dar numai daca nu au intrat in cea de-a 23-a saptamana de sarcina la inceputul sau in timpul croazierei. Pentru a putea fi imbarcate trebuie sa prezinte un certificat de la doctor care sa ateste starea de sanatate si numarul de saptamani ale sarcinii. O copie a acestui certificat tradusa in limba engleza trebuie trimisa in avans la departamentul Special Services.

La bordul vaselor Azamara sunt bineveniti pasageri de toate varstele, insa sunt descurajate familiile in a calatori cu copii sub 18 ani, deoarece ambianta vaselor si experientele  de la bord sunt destinate doar adultilor. La bord nu exista activitati pentru copii, iar serviciile de baby-sitting nu sunt disponibile.

Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, America de Sud, Australia si Noua Zeelanda varsta minima pentru a rezerva o croaziera sau a ocupa singur o cabina este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico) si Canada sau care includ una din aceste destinatii, o persoana sub 21 de ani nu poate sa rezerve o croaziera sau sa ocupe singura o cabina, cu exceptia cazului in care este insotita de o persoana care a implinit deja varsta de 21 ani. Orice minor sub 18 ani, care nu calatoreste in compania parintilor sai,  trebuie sa fie acompaniat de o persoana adulta (18 ani in cazul itinerariilor din Europa, Asia, America de Sud, Australia si Noua Zeelanda respectiv 21 de ani pentru itinerarii cu plecare din SUA, inclusiv Puerto Rico si Canada sau care includ una din aceste destinatii) si trebuie sa prezinte in momentul imbarcarii, o scrisoare notariala legalizata in limba engleza prin care cel putin unul dintre parinti isi da acordul cu privire la calatoria minorului si autorizeaza persoana care il insoteste pe minor, sa semneze in cazul aplicarii tratamentului de urgenta recomandat de doctorul de la bordul vasului. Daca aceasta dovada scrisa nu este prezentata, accesul la bord al minorului in cauza nu va fi permis. Compania de croaziera nu poate fi considerata responsabila pentru niciun fel de costuri suplimentare, ce pot aparea ca rezultat al neprezentarii unei scrisori de autorizare, care sa permita accesul minorului la bord. Compania nu va plati nicio compensatie si nu va rambursa nicio sumă de bani unui minor al carui acces la bord a fost refuzat din cauza lipsei de documente necesare pentru efectuarea calatoriei.

Va rugam sa luati la cunostinta, ca parintii sau tutorii legali care calatoresc cu un minor cu un nume diferit decat al acestora, sunt obligati sa prezinte un document oficial legalizat in limba engleza (certificate de nastere/divort etc), pentru a dovedi ca sunt parintii/tutorii copiilor in cauza.

Varsta minima pentru ca infantii sa fie acceptati la bord este de sase (6) luni la data plecarii in croaziera cu exceptia croazierelor transoceanice, in America de Sud, Asia, Australia, Noua Zeelanda sau orice croaziera care are 3 zile consecutive pe mare, unde varsta minima este de douasprezece (12) luni. Sanatatea si securitatea pasagerilor constituie prioritatea numarul unu a companiei de croaziere, ca urmare, luand in considerare facilitatile, echipamentele si personalul medical limitate de la bordul vasului, compania de croaziera nu poate accepta derogari sau exceptii de la aceste reguli.

Limita maximă a bagajului ce poate fi adus la bordul vasului este de 90 kg / pasager. Nu uitaţi însă că şi companiile aeriene au restricţiile lor referitoare la cantitate, mărimea sau greutatea bagajului acceptat fără plata unei taxe suplimentare.

Vă rugăm să vă asiguraţi că toate obiectele Dvs. importante sau de valoare (medicamente, bijuterii, obiecte fragile, documente de călătorie sau alte documente importante, echipamente electronice, telefon mobil, laptop etc) se află în bagajul de mână şi nu în cel de cală şi nu sunt lăsate nesupravegheate în cabină ori în altă parte a vasului. Pentru siguranţă, aceste obiecte pot fi depozitate la biroul de relaţii cu clienţii sau în miniseiful din cabină. Compania de croazieră nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru obiectele ce nu au fost depozitate la biroul de relaţii cu clienţii.

Nu aveţi voie să includeţi în bagaj şi nici să aduceţi la bord vreun obiect considerat periculos sau ilegal (de ex. arme, bombe, droguri, animale, obiecte inflamabile etc). Telefoanele Samsung Galaxy Note 7 nu sunt acceptate la bordul vasului din motive de securitate. Dacă doriţi, vă este permis accesul la bordul vasului cu placa de îndreptat părul, condiţia este să fie adusă la bordul vasului în bagajul de cală.  Dacă compania sau căpitanul vasului consideră că într-o cabină ar putea exista obiecte sau substanţe interzise ne rezervăm dreptul de a verifica această cabină şi de a confisca respectivele obiecte sau substanţe. Având în vedere noile reglementări aeroportuare privind îmbunătăţirea măsurilor de securitate, vă rugăm să vă asiguraţi că orice obiect ascuţit inclusiv foarfece, lame de ras, unghiere, pensete, cuţite şi altele, vor fi împachetate în bagajul de cală.

La sosirea în port predaţi bagajele, pe care trebuie să fie ataşate etichetele cu detaliile Dvs., primite de la personalul de la check-in. Bagajele vă vor fi livrate la cabină după plecarea vasului din port. Dacă nu le-aţi primit până la ora 21.00 trebuie să sesizaţi biroul de relaţii cu clienţii. În momentul îmbarcării puteţi păstra doar bagajele de mână.

Documentele necesare de prezentat la check-insunt: Paşaportul, Xpress Pass-ul pe care trebuie să îl semnaţi şi pe care aveţi menţionat numărul cabinei Dvs., formularul de sănătate care se completează în port şi care atestă starea Dvs. de sănătate, vizele necesare destinaţiilor din itinerariu. În port vi se va face o fotografie. Dacă aţi ales ca formă de plată cardul de credit, atunci la îmbarcare va trebui să prezentaţi şi cardul de credit cu care veţi achita toate cheltuielile suplimentare de la bordul vasului.

La check-in primiţi cardul de acces Azamara KeyCard. Dacă aţi setat contul de cheltuieli la bordul vasului, pentru plata în numerar atunci după îmbarcare va trebui să mergeţi la biroul de relaţii cu clienţii şi să depuneţi un depozit în USD.

Dacă doriţi să schimbaţi forma de plată agreată iniţial (carte de credit sau cash) puteţi face acest lucru la biroul de relaţii cu clienţii. Vă atenţionăm că există posibilitatea să nu puteţi utiliza cărţile de credit emise de băncile din România (cărţile de debit nu sunt acceptate), la bordul vasului de croazieră sunt însă disponibile aparate ATM de unde puteţi extrage numerar de pe card contra unui comision.

Căpitanul sau doctorul de pe vas pot refuza îmbarcarea oricărei persoane pe care o consideră inaptă să călătorească sau dacă consideră că aceasta reprezintă un risc pentru cei din jur. În acest caz, compania de croazieră nu are nicio responsabilitate de a rambursa tariful croazierei sau alte costuri suplimentare.

Preţurile practicate la bordul vasului sunt în USD, iar aceasta este singura monedă acceptată la bordul vasului. Aveţi incluse în tariful croazierei taxele pentru serviciile oferite la bord de către asistentul de cabine şi de personalul din barurile şi restaurantele de la bord. Nu sunt însă incluse taxele pentru serviciile oferite la spa la bordul vasului; pentru aceste servicii, se va adauga automat o taxa de 18% din valoarea serviciului pe contul Dvs. de cheltuieli de la bord.

Acest sistem de plată “fără bani” la bordul vaselor utilizează cardul de cabină primit la îmbarcare (denumit Azamara KeyCard) pentru înregistrarea tuturor serviciilor care vor fi achiziţionate de la bord. Pentru a activa Azamara KeyCard-ul se solicită o carte de credit pentru garanţie (American Express, Mastercard, Visa, Discover, Diner’s Club) sau depunerea unei sume cash în USD, la biroul de relaţii cu clienţii. Veţi primi o chitanţă pentru suma achitată. Consumul acestui depozit presupune o nouă reîncarcare a cardului pentru a putea face alte cumpărături la bord. Vă rugăm să notaţi că în cazul achitării cu cartea de credit este posibil ca unele sume să ramână blocate pe card chiar şi după ce compania de croazieră va face decontarea cheltuielilor. Deblocarea acestor sume poate dura până la 30 zile, în funcţie de tipul cardului şi banca emitentă. Puteţi verifica contul Dvs de cheltuieli la bord în orice moment folosind sistemul interactiv de pe televizorul din cabină.

Cardul de acces Azamara KeyCard pe care îl primiţi este foarte important pentru că îndeplineşte 3 funcţii:

– este cheia cabinei Dvs.

– documentul pe baza căruia vă este permisă coborârea/urcarea pe vas la fiecare destinaţie din itinerariu

– este cartea de credit virtuală pentru toate cheltuielile suplimentare de pe vas (băuturi, tratamente spa, fotografii, cumpărături, internet, casino, restaurante cu specific, telefoane etc). Pentru fiecare achiziţie primiţi o chitanţă în momentul cumpărării, iar un desfăşurător al tuturor cheltuielilor Dvs. vă va fi transmis cu o seară înainte de debarcare. Atenţie: nu pierdeţi acest card pentru că orice re-emitere va fi făcută contra cost!

După verificarea desfăşurătorului, suma finală va fi debitată automat de pe cartea Dvs. de credit sau se va deduce din depozitul cash. În cazul unei diferenţe, veţi plăti în plus sau veţi primi restul corespunzător.

Înainte de plecarea vasului din port este obligatorie participarea la exerciţiul de salvare în caz de urgenţă la bord Emergency Lifeboat Drill. În momentul în care căpitanul anunţă pe vas începerea exerciţiului trebuie să mergeţi la staţia desemnată pentru cabina Dvs., având asupra Dvs. cardul Azamara KeyPass pe care l-aţi primit la îmbarcare.

Azamara oferă posibilitatea de a cina în sistem open seating în restaurantul principal; de aceea nu există serii prestabilite pentru cină la bordul vasului. Tot în restaurantul principal se pot servi micul dejun şi prânzul; meniul este „à la carte”.

Pe durata întregii croaziere, nu este permis accesul în restaurantul principal sau în cele cu specific în blugi, pantaloni scurţi, maieu şi papuci.

Micul dejun, prânzul şi cina se pot servi şi în restaurantul cu autoservire Windows Café, cu locuri atât în aer liber pentru a vă bucura de briza mării, cât şi în interior. Meniul este inspirat de destinaţiile vizitate şi în fiecare seară la cină există preparate pentru care s-au folosit produse locale.

La bordul vasului sunt disponibile si restaurantele cu specific Prime C (steak house) si Aqualina (specific italian). Este recomandata rezervarea pentru aceste restaurante; pasagerii din apartamente au acces gratuit, pentru cei din cabinele standard se aplica o taxa de rezervare di circa 30 USD/persoana.

Room service-ul este disponibil 24 ore şi este gratuit pentru toţi pasagerii de la bordul vasului. Se poate servi micul dejun complet între orele 6:30 şi 10:00 – trebuie doar să completaţi formularul pentru mic dejun cu o seară înainte şi să-l înmânaţi asistentului de cabină. Pasagerii cazaţi în apartamente au posibilitatea să comande prin intermediul room service din meniurile de prânz şi cină ale restaurantului principal; de acest lucru se va ocupa majordomul desemnat pentru apartamentul Dvs.

În fiecare seară veţi primi în cabină un program al zilei următoare (Pursuits) unde găsiţi toate informaţiile cu privire la portul unde va ancora vasul, prognoza meteo, activităţile, spectacolele şi evenimentele care au loc la bordul vasului, inclusiv programul şi locaţia tuturor restaurantelor, precum şi alte informaţii. Vă rugăm să respectaţi cu stricteţe orele de îmbarcare în fiecare port vizitat menţionat în programul zilnic, deoarece vasul nu îşi modifică programul de plecare sub niciun motiv şi cei care întârzie nu vor mai fi acceptaţi la bord peste ora limită anunţată. Ora pe care trebuie s-o aveţi în vedere în orice port este ora vasului şi nu ora locală a fiecărei destinaţii din itinerariu.

Dacă aţi făcut rezervarea excursiilor opţionale pe site-ul www.azamara.com cu minim 4 zile înainte de începerea croazierei atunci veţi primi voucherele pentru excursiile opţionale rezervate în cabină. Pe fiecare voucher veţi avea menţionate ora şi locul de plecare în excursia opţională rezervată. Plata trebuie făcută în EUR, la momentul rezervării şi veţi achita cu cartea de credit.

Excursiile opţionale pot fi rezervate în limita disponibilităţii şi la bordul vasului la biroul Land Discoveries Desk şi se vor achita prin intermediul contului de cheltuieli deschis la bord, în USD.

Excursiile opţionale se pot anula fără penalizări cu minim 48 de ore înainte ca vasul să ajungă în portul respectiv. Excursiile opţionale care implică bilete de tren sau de avion, şedere la hotel sau evenimente speciale pot avea taxe de penalizare diferite.

Azamara oferă gratuit un eveniment AzAmazing EveningSM pe fiecare croazieră de minim 7 nopţi (mai puţin pe croazierele transoceanice). Acest eveniment exclusivist este creat pentru a oferi oaspeţilor posibilitatea să interacţioneze mai profund cu tradiţiile şi cultura locală. Evenimentul AzAmazing este gratuit şi se rezervă ca o excursie opţională (fie online cu până la 5 zile înainte de începerea croazierei, fie la bordul vasului). Vă rugăm să aveţi în vedere că dacă rezervaţi acest eveniment şi nu mai doriţi să participaţi este necesar să anulaţi participarea până la ora 22:00 cu o zi înainte de eveniment. Pasagerii care nu procedează la anularea evenimentului şi nici nu participă la el, vor avea o penalizare între 100 USD şi 200 USD de persoană (în funcţie de complexitatea evenimentului); această penalizare nu poate fi achitată folosind creditul la bord.

Excursiile opţionale au 3 niveluri de dificultate: uşor, moderat şi intens, care sunt indicate printr-un simbol care apare în descrierea fiecarei excursii.

În cazul în care doriţi să rezervaţi două sau mai multe excursii în acelaşi port, în aceeaşi zi, se recomandă să fie o diferenţă de minim o oră între terminarea primei excursii şi începerea celei de-a doua.

Pasagerii pot aduce la bordul vasului pentru consumul propriu în cabină sticle de băuturi spirtoase, bere sau vin. Fiecare sticlă trebuie să aibă sigla originală a producătorului şi să nu fie contrafacută. Dacă doresc să consume această băutură adusă personal la bord în locurile publice de pe vas se va achita o taxă de 10 USD/sticlă (corkage fee). Băutura alcoolică cumpărată de la bordul vasului vă va fi livrată în cabină în ultima seară a croazierei.

La bordul vaselor, vârsta minimă pentru consumul de băuturi alcoolice depinde de itinerariul croazierei. Pe itinerariile cu plecare din Europa, Asia, Australia şi Noua Zeelandă vârsta minimă pentru a putea consuma băuturi alcoolice este de 18 ani. Pe itinerariile cu plecare din SUA (inclusiv Puerto Rico), Canada siEmiratele Arabe Unite sau pe itinerariile care includ una dinstre aceste destinatii nu se vand sau servesc bauturi alcoolice persoanelor sub 21 de ani. Varsta se stabileste in functie de varsta avuta in momentul inceperii croazierei.

Băuturile disponibile în minibarul cabinei Dvs. vor fi taxate pe contul de cheltuieli deschis la bordul vasului la tariful afişat în cabină.

Pe vasele Azamara există o zonă desemnată pentru fumători care se află în partea din faţă a vasului pe puntea Pool; această zonă este semnalizată corespunzător ca fiind dedicată fumătorilor. Este interzis fumatul în oricare altă zonă a vasului; nu se permite fumatul în cabine sau pe balcoanele acestora, în restaurante, pe coridoare sau în orice altă zonă publică a vasului. Aceste interdicţii se referă şi la ţigările electronice.  

Ţigările, trabucurile şi pipele trebuie stinse corespunzător şi în niciun caz aruncate peste bord. Încălcarea acestor prevederi presupune o amendă de 250 USD.

Trebuie să aveţi minim 18 ani împliniţi pentru a putea cumpăra tutun de la magazinele de la bordul vasului.

La bordul vasului se află servicii de coafor, beauty salon. În cazul anulării unei programări efectuate pentru tratamente, coafor, masaj, spa etc. se aplică o taxă de penalizare.

La bordul vasului există centru medical pentru urgenţe care dispune de un doctor generalist şi cel putin o  asistentă medicală. Serviciile medicale şi proviziile de medicamente de la bord sunt foarte limitate, de aceea vă recomandăm să aveţi asupra Dvs. o cantitate rezonabilă de medicamente de care aveţi nevoie. Orice consultaţie sau tratament la centrul medical este contra cost. Dacă aveţi asigurare medicală, la întoarcerea în ţară puteţi deschide dosar la asigurator pentru decontare, însă trebuie să păstraţi orice document justificativ primit la bord (ex. diagnostic, tratament, extras de cont, desfăşurătorul cheltuielilor la bord etc). Pentru mai multe informaţii referitoare la decontarea cheltuielilor medicale de la bordul vasului vă rugăm să vă adresaţi asiguratorului Dvs.

Pasagerii de la bordul vaselor Azamara au acces gratuit la centrul de spălătorie cu autoservire. Serviciile de curăţătorie şi călcarea diverselor piese de îmbrăcăminte sunt contra cost. Nu puteţi aduce fier de călcat la bordul vasului.

Magazinele duty free de la bord sunt închise cât vasul este în port, ele fiind deschise doar când vasul este în larg. În zilele pe mare, magazinele sunt deschise toată ziua. Romania fiind membra UE nu va puteti recupera TVA-ul pe itinerariile cu plecare/sosire in una din tarile Uniunii Europene. 

Pe vasele Azamara, telefoanele mobile funcţionează la sol în roaming în aria de acoperire a reţelelor GSM, iar pe timpul navigării, în sistemul CELLULAR AT SEA asigurat prin sistemul de relee de la bordul vasului. Aceste servicii sunt contra cost.

Există la bordul vasului internet café eConnections deschis 24 de ore sau puteţi folosi reţeaua de internet wireless. Se pot achiziţiona diverse pachete pentru internet, de la pachet de 60 minute cu un cost de 19.95 USD, până la pachete nelimitate la tariful de 19.95 USD/zi/aparat.

Pachetele de internet pot fi achiziţionate înainte de croazieră prin intermediul formularului din secţiunea Onboard Packages şi se achită cu cartea de credit sau la bordul vasului prin intermediul contului de cheltuieli deschis la bord.

Voltajul corespunzător prizelor din cabină este de 110 / 220 volţi.

Vârsta minimă pentru a juca la cazinou este de 18 ani. Plata la cazinou se face în numerar în USD, moneda oficială la bordul vasului. Plata cash se face la ghişeu şi se primesc în schimb jetoane. Este permisă de asemenea plata cu cartea de credit sau din contul de cheltuieli deschis la bord, însă în aceste 2 situaţii se percepe un comision suplimentar. Cazino-ul este deschis doar când vasul este în ape internaţionale.

În fiecare seară a croazierei la bordul vasului puteţi participa la diverse spectacole. Orele şi locaţiile în care se desfăşoară reprezentaţiile sunt menţionate în programul zilnic Pursuits.

În ultima seară a croazierei trebuie făcută lichidarea contului de cheltuieli deschis la bordul vasului. Dacă aţi lăsat garanţie un depozit cash, vă recomandăm să faceţi check-out-ul pentru cabină la biroul de relaţii cu clienţii până la ora 22.00.  Check-out-ul poate fi făcut şi a doua zi dimineaţă, însă în acest caz vă rugăm să ţineţi cont de cozile care se pot forma. Dacă aţi ales să garantaţi cu cartea de credit, veţi primi în cabină un extras cu sumarul cheltuielilor. Pe baza acestui extras se va face debitarea automată a cardului Dvs.

Bagajele de cală se pregătesc şi se lasă în faţa cabinei înainte de miezul nopţii. Atenţie, toate obiectele ascuţite, sticle cu lichide, care pot fi oprite la controlul de securitate din aeroport, este bine să
fie introduse în bagajele de cală. Veţi primi etichetele pe care trebuie să le ataşaţi fiecărui bagaj de cală. Vă rugăm să eliminaţi toate etichetele vechi pe care le aveţi ataşate de aceste bagaje.

Bagajele vor fi debarcate şi depozitate în terminalul de sosire din port de unde le recuperaţi a doua zi, bagajele vor fi grupate/ordonate în funcţie de puntea pe care aţi avut cabina. Vă recomandăm să
completaţi corect numele şi adresa pe fiecare etichetă în parte şi să nu vă uitaţi niciun obiect personal în cabină sau pe vas deoarece nu există serviciu de reclamaţii şi recuperare a obiectelor uitate în ziua debarcării.

Debarcarea se va face în anumite intervale orare în funcţie de culoarea etichetelor de bagaje. Aceste informaţii le găsiţi în programul zilnic Pursuits.

Vă dorim o croazieră cât mai plăcută!

AZA_DG_2021

Te-ai abonat cu succes la newsletter